zaterdag 27 april 2019

Ettelbruck-Stadt Luxembourg-Merzig in Saarland 120 km dag 4

Beste volgers,

Een nachtje in mijn tentje een beetje geradbraakt en koud, niets voor een oude man.
Het getik van de regen ,harde ondergrond, niet bevorderlijk voor een goede nachtrust.
Om 06.00 uur opgestaan, mijn tassen  klaar maken ,tent afbreken en inpakken, dan ben je 11/2 uur verder. Nog een koffie met broodje en klaar voor vertrek.Het is intussen 08.30 uur.
Op het programma in eerste instantie Stadt Luxembourg dat is ritje van 36 km. Verloopt geheel volgens plan.

Met de lift naar het hoge  gedeelte van Luxemburg stad, verder geen foto’s wegens het slechte weer.
Mijn slaapplek ligt in Merzig Saarland in Duitsland, bij een Dachgeber waarvan ik lid ben.
Deze mensen verlenen gratis onderdak aan fietsers echter afstand vanaf Luxembourg 65 km.
Dit had ik achteraf niet moeten doen maar dit was vastgelegd.
Van de rit naar Merzig helaas geen foto;s ,slecht weer en tijdgebrek.
Beter geweest door te rijden tot Metz dat moet nu morgen gebeuren.
Mijn fietsdag bestond uit regen en nog eens regen en af en toe een hagelbui daarbij was het ook nog koud. De hele dag in regenkleding omstreeks 15.30 uur droog ,regenkleding uit.
Het traject Luxembourg naar Merzig was zeer heuvelachtig met klimmetjes van 1 km en meer dat vergt krachten . Af en toe moest ik de apostelwagen gebruiken omdat het te stijl was en te lang.
Om 16.30 uur weer een hagelbui echter nog 4 km naar het adres van mijn Dachgeber.
Een lekkere douche en een lunch doet wonderen na een zware tocht.
In Luxembourg Stadt heb ik gebruik gemaakt van een lift welke je naar bovenstadt brengt, heel apart en een mooi uitzicht. Daarna door de stad ,de weg vinden naar Remich en vervolgens naar Merzig.
Van dit gedeelte van de rit geen route voorhanden dus mij uit geholpen met google maps.
Zo komt er een einde aan dag 3 ,morgen naar Metz ,hier wil ik een rustig ritje van maken ,hoffentlich zeggen de duitsers. 
Morgen lezen jullie de werkelijheid.
Tot morgen

Frans


Verzend vandaag via mijn iphone

1 opmerking: