zondag 28 april 2019

Merzig in Saarland Duitsland naar Metz in Frankrijk 100 km dag 5

Beste volgers,

De omweg naar Merzig was het waard. Ik werd door de vrouw des huizes hartelijk ontvangen.
Ze deelde me direct mede dat ze mij vanavond geen gezelschap kon bieden omdat ze naar een receptie moest. Allereerst zorgde ze voor een maaltijd en iets te drinken en vertrouwde mij haar hele huis toe. Alleen de hond des huizes bleef bij mij, een heel lieve hond.
Met het internet van het huis kon ik geen verbinding maken zodoende verbinding gemaakt met mijn mobiel zodat ik toch mijn blog kon publiceren.
Om 22.30 uur vielen mij de kleppen dicht en zocht het bed op, heerlijk een 2 persoonbed voor mij alleen. Een verademing t.o.z.van gisteren in het tentje. Het duurde echt niet lang voordat ik de slaap vatte. Tot 07.30 geslapen heerlijk , mijn spullen klaar gemaakt en ontbeten.
Mijn Dachgeber met name Angelika had het gisteren behoorlijk laat gemaakt. Ze zei mij dat het 01.30 was geworden en heel gezellig. Van haar thuiskomst niets gemerkt.
Na het ontbijt heeft ze voor mij een route samengesteld van Merzig naar Metz.
Een mooie route tot Koenigsmacker vrij heuvelachtig daarna route Moselle tot in Metz.
Angelika is zeer sportief en is tot aan de franse grens ongeveer meegefietst.

Helaas de  hele dag in regenkleding gefietst , het weer was guur en regenbuien. Dit weer nodigt niet uit voor veel foto,s te maken. Om 15.00 uur arriveerde ik in Metz bij de jeugdherberg.
Mijn gedachte waren al bij een warme douche echter de deur op slot. De receptie opent om 17.00 uur.
Wat nu ? Droge kleding en de stad in gefietst. Binnen een kilometer was het ziekehuis en meestal heeft dit een restauratie. Deze gezocht en naar binnen, het was er lekker warm onder het genot van koffie en gebak. Via mijn mobiel nog naar Luik - Bastenaken - Luik gekeken.
Om klokslag 17.00 terug aan de jeugdherberg , om 17.05 uur ging de deur open.
De formaliteiten afgehandeld en mij op de kamer geinstalleerd. Daarna de lang verwachte douche.
Mijn thuisfront op de hoogte gesteld van mijn activiteiten. Daarna een bezoek aan de stad Metz , zeer mooie gebouwen waarvan foto's.


Hierna een restaurantje opgezocht en een maaltje verorberd met enkele wijntjes. Hier was ik aan toe, al 2 dagen zonder alcohol. Niet dat jullie denken dat ik een alcolist ben , maar ik vind het gewoon lekker op z'n tijd.
Na het eten terug naar de jeugdherberg want ik moet dit verslag nog schrijven.
De blog schrijf ik in de eetzaal helemaal in mijn eentje. De jeugdherberg heeft slechts enkele gasten vandaag.
Lekker rustig ,dan van niemand hinder en verloopt het schrijven snel.

Tot morgen
Frans




Geen opmerkingen:

Een reactie posten