woensdag 1 mei 2019

Dag 7: Neufchateau- St. Mihiel

Beste volgers,

Na een lekkere nachtrust, mijn attributen naar onder gebracht, gemonteerd op mijn velo, startklaar.
Wel nog even afrekenen, zo gefixed met de pin.
Inmiddels waren ook de andere fietsers klaar voor vertrek, een stel electrikers ( e-bikes) gingen richting zuiden dus naar de bron , en de andere 2 , mannen waarvan 1 e-biker en de andere trekking bike.
Ik wil vertrekken en zwaai nog naar de andere en kwak tegen de grond, lichte beschadiging aan knie en kleding. Opstaan en verder, echter na 1 kilometer merk ik dat mijn versnellingsapparaat niet naar behoren funktioneert . Langs de kant en kijken of het euvel kan verhelpen. Met wat duwen en stellen werkt het weer. Alleen het middenblad van triple niet goed, maar kan verder.


Inmiddels zijn de 2 mannen al voorbij, echter na enkele kilometers zag ik het gele gevaar ( beide  gele jassen). Tot Domremy-la Pucelle met ze afgereden.

Dit is het geboortedorp van Jeanne d'Arc, bij het gedenkbeeld is t.o. een cafe-hotel. Hier hebben we een bakkie gedaan zoals die 2 dat noemen.
Ik heb voor ze afgerekend en gezegd jullie betalen vanavond het avondeten.
Dan ben direct populair bij die gasten.

Verder met de tour, wat vandaag opviel we passren regelmatig la meuse, die blijft de route steeds opzoeken.
 Enkele mooie plaatjes geschoten. Het weer vandaag een beetje mistig en fris maar gaande de dag wordt het beter. Tegen de middag wordt het zelfs warm. Inmiddels in Vaucouleurs waar een grote rommelmarkt bezig is. Na de stad gestopt , mijn winteroutfit uit , en lekker in  kurze hose en trui.
Wat is dat lekker fietsen. Het is vandaag heel lekker fietsen t.o.v gisteren wel wat heuvels echter dat is normaal in Frankrijk dat noemen ze vlak. Je kent wel die franse wegen op en neer.
Volgende stad is Commercy , hier een pauze genomen van de andere 2 niets meer gezien, zijn achter gebleven of ik heb ze los gefietst. Bij de bakker een sauzijs en een muffin genomen en 1 coca, wat kan dat lekker zijn. Weer verder naar mijn doel vandaag St. Mihiel. Dat is nog circa 30 km.
Dus vandaag op tijd binnen. Omstreeks 15.30 uur rij ik St.Mihiel binnen.

Dit stadje ligt nog vers in mijn geheugen, de herinnering aan de camping waar we vrienden hebben gemaakt met een ander limburgs stel, dat op de dag van vandaag nog steeds een feit is.
Ook herinnering aan een windhoos op de camping, het jaartal weet ik niet meer echter vermoed in de jaren 80,
Ben vandaag nog even wezen kijken, een verbetering , met toen.
Daarna een hotel opgezocht en wel in oude stationsgebouw. Daarna de normale dingen weer gedaan en nog even naar de ronde van   Romandië gekeken.
Toen was er tijd voor mijnblog, die nu klaar is , want ik heb honger en ga een restaurant opzoeken.
Tot morgen. 

Nog wat foto’s van onderweg.













1 opmerking:

  1. Je hele verslag vandaag pas helemaal gelezen. Het was weer mooi om je belevenissen te lezen.
    WE hopen dat het weer blijft zoals het vanmiddag was daar.
    De kou en regen heb je naar hier gestuurd voor de komende dagen.
    Voor morgen weer veel fiets plezier en op de been/fiets blijven.

    BeantwoordenVerwijderen