dinsdag 14 mei 2019

Haelen - Monschau 120 km Dag 1



Beste volgers,

Ik begin met een mededeling ,blog geschreven en  tijdens het publiceren foetsie.
Dus opnieuw beginnen.
Het is inmiddels alweer bijna 3 jaar geleden dat ik blogs schreef dus even wennen.
Vanmorgen vroeg wakker natuurlijk van de spanning , even alles checken en fiets optuigen.
Om 08.30 uur alles klaar voor vertrek. Mijn broer Henk valt binnen en wil mij op de valreep nog even sterkte toe wensen.
Nu wordt het tijd om te vertrekken dus even afscheid nemen van 2 dierbaren, uiteraard mijn vrouw en broer Henk.
De fiets op en weg , dat is even wennen ,een fiets met bepakking e.d. echter na 5 kilometer voelt het weer als vanouds.
Mijn fietsmaat Huub uit Asenray wacht mij op , hij staat al klaar op 
Leropperweg. Hij gaat mij zoals altijd een aantal kilometers vergezellen.
Het gaat richting Heinsberg en vervolgens richting Linnich.
Voorbij Linnich en dan richting Aldenhoven nadert het punt dat Huub rechtsomkeer maakt en ik de weg alleen moet vervolgen. Hebben nu 50 kilometer samen gefietst.



Huub tovert nog een verrassing uit zijn rugzak en wel 2 rijstevlaaitjes echte rennerskost van vroeger.
Deze smaken als vanouds , nog even wat opbeurende woorden en ieder gaat zijn weg verder. Huub naar Asenray en ik naar Monschau
Het weer valt niet tegen echter wind van voren.  Richting Stolberg , hier kan ik aansluiting krijgen op deVennbahn nu fietspad vroeger treintraject.
Het voordeel van deze Vennbahn, verkeersvrij en niet teveel klimmen, een beetje vals plat.
Op deze Vennbahn even plaatje laten schieten door een lieftallige dame en natuurlijk een praatje.

In buurt van Roetgen raak even de Vennbahn kwijt en kom op de Himmelsleiter
Dat valt even tegen , veel klimmen echter halverwege komt de oplossingrechts naar Monschau via de Vennbahn nog 25 km. Nu geen klimwerk echter windstoten met max 5 dus gestaag verder met blik oneindig.
Ik nader Monschau en zie geregeld bordjes rechts af  Monschau echter eigenwijs als altijd rij rechtdoor en ben op een gegeven moment al Monschau voorbij.
Dus nu weer zoeken weg naar Monschau, 2 keer doodlopende weg, weer terug en eindelijk bordje Monschau.
Mijn nacht breng ik door in de Jugendherberg auf dem Schloss. De naam zegt het al een kasteel en meestal lig dit op een heuvel of berg. Het laatste stuk zelfs lopend.
Vermoeid na 120 km en ruim 6 uur op de fiets was een douche een geweldige oppepper.
Om 18.00 uur eten , dit was niet mijn kost Kartoffel klöschen met rode kool en vleessaus met brokjes vlees. Ik had honger daarom gedeeltelijk opgegeten. Het toetje was rijstepap.
Nu naar mijn kamer 3 hoog en dat met mijn zere benen dat hakt erin.
Blog schrijven en rusten.
Morgen probeer ik te rijden tot Ettelbruck (Luxembourg) via de vennbahn.
Volgers tot morgen en ga nu nogmaals proberen de blog te publiceren.

Het is nu 20.30 uur ,het weer triest regen en mistig , dat mag nu echter  morgen droog.

Groet
Frans








1 opmerking: