woensdag 15 mei 2019

Metz-Chambre-Tremonzey ( Fontenoy le-Chateau) 178 km waarvan 98 trein dag 5

Beste volgers,

Inmiddels alweer dag 5 van mijn fietstocht.
Gisteravond was ik bezig met mijn route voor vandaag en zag tot mijn verbazing dat ik de afstand tot mijn slaapplek in Fontenoy- le-Chateau iets te optimistisch  had gekozen.
In google maps las ik het resultaat vanuit Metz 178 km en direct kwam in mij op ,dat gaat het niet worden in een dag.
Nu had ik 2 opties een tussenstop met een verblijf onbekend of de trein tot bepaald punt en dan verder met de fiets tot Tremonzey. In Tremonzey had ik een adres uit "vrienden van de fiets".
Een nieuwe tussenstop slaapplek was moeilijk en het bestaand adres moest een dag later.
Mijn besluit naar wikken en wegen, de trein.
Na een frans ontbijtje in de Auberge de Jeunesse de Metz met frisse moed naar het station in Metz.
In het station een persoon van de SNCF in de arm genomen en verteld wat de bedoeling was.
Een treinkaartje met fiets naar Chambre , de medewerker had dit in een wip geregeld, met de mededeling overstappen in Nancy.
Inmiddels wist ik op welk perron ik moest zijn dat nummer 1. Uit  ervaring van eerdere tocht wist ik dat het probleem was ,de fiets met de roltrap omhoog krijgen.
De lift is te klein, dus hulp gezocht voor de roltrap, geen zin in duikeling naar onder zoals 3 jaar geleden in Valence. Die hulp kreeg ik en kon zo zonder gedoe in stappen. Dus een luie dag vandaag na 4 heftige dagen in weer en wind.
In Nancy overgestapt naar de trein richting Epinal met stop in Charmes.In Nancy kreeg ik hulp van een franse jongeman die mij hielp de fiets via trap omhoog te duwen.
Omstreeks 11.00 uur in Charmes aangekomen . Helaas geen foto’s tijdens treinreis
 Nu weer fietsen , gelukkig werkte mijn  Garmin perfect. De route pakte hij direct op, nog 70 km voor de boeg , eitje vandaag.

Tegen 16.00 uur arriveerde ik op het adres van " vrienden op de fiets".
Het een heel leuk appartementje met alles op en eraan, eigenaar was een engelsman met een nederlandse partner. Al direct werd ik verwelkomt met een biertje en later koffie.
De man had acht jaar geleden een bouwval gekocht en dit geheel gerestaureerd tot woning en een appartement.
Heel leuke mensen , die mij gelijk het hele verhaal vertelden omtrent ontstaan en bezigheden in Frankrijk.
Dat was het voor vandaag , nu ga ik een maaltje bereiden, want een keuken staat tot mijn beschikking.
In de plaatselijke Intermarche , maaltijd en een wijntje gekocht.
Het wordt niet moeilijk namelijk een magnetron maaltijd met een wijntje erbij.
Ik ga nu genieten van de maaltijd en deze gemoedelijke fietsdag. Het moet niet altijd "gaan met die banaan zijn "Relax ,relax of rust, morgen is weer een dag.

Tot morgen


Jammer genoeg geen foto’s gemaakt van mijn verblijf.


  






5 opmerkingen:

  1. Na deze halve rustdag kun je morgen lekker doorkachelen.
    Marlie en Pieter

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans eindelijk gevonden.
    Weer met een geweldige fietstocht bezig. Heel veel succes en ga je weer met plezier volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Frans eindelijk gevonden.
    Weer met een geweldige fietstocht bezig. Heel veel succes en ga je weer met plezier volgen

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Frans eindelijk gevonden.
    Weer met een geweldige fietstocht bezig. Heel veel succes en ga je weer met plezier volgen

    BeantwoordenVerwijderen