woensdag 15 mei 2019

Dag 6 : Tremonzey- Fontenoy le Chateau-Bourbonne les Bains- Source dela Meuse-Neufchateau

Beste volgers,

Om maar met de deur in huis te vallen, ik ben naar de kloten in wielertermen.
Een zit van 10 uur in het zadel dat gaat in de kleren zitten.
Ik ben om 19.00 uur in Neufchateau gearriveerd ,vertek 09.00 uur in Tremonzey.
Hotel gezocht ,het eerste wat ik tegen kwam, geen zin  meer om verder te zoeken,echter keuze goed.
Ik zie meerdere maasroute fietsers in dit hotel. Na een lekkere douche en een  goed diner, lig ik nu op bed om mijn belevenissen te bloggen.
Het eerste gedeelte van de tour ging lekker, kilometers langs een kanaal, lekker vlak.
Ik reed dit op mijn navigatie echter steeds het idee, ik zit niet goed, 2 keer terug gereden omdat navi uit koers aangaf. Ik kwam een fietser tegen , een duitser die in Frankrijk werkt en woont. Met hem overlegt of ik goed zit, hij zei ik zou door rijden en later op het einde naar het westen rijden richting bron van de Maas. Dat dit uren ging duren bracht alleen maar twijfel bij mij.  Vertrouw op de navi , Glen mijn schoonzoon had de route omgekeerd. Ik dacht steeds zou dit gedeelte niet omgekeerd zijn.
De route met heenroute ligt hemelsbreed niet ver uitmekaar zodoende denk je steeds , ik rij verkeerd.
Eindelijk arriveerde ik in Bourbonne les Bains en wist ik dat ik goed zat op de route.
Van hieruit naar de bron zou toch nog 2 uur duren. Het weer met een gevoels temperatuur niet hoger dan 5. Ik heb 4 lagen kleding aan en nog koud. Om half 2 bereik ik de bron , stelt niets voor foto volgt.


Bij de bron een rustplaats gemaakt , waar ik foto's maak en de inwendige mens  versterk om weer krachten opdoe voor het resterende traject.
Tot nu nog geen spoor of water van de maas gezien. Na 1 1/2 uur passeer een klein maasje

Daarna weer niets van maas te bespeuren, het is alleen maar klimmen en dalen door grote bosgebieden en je ziet geen sterveling.
Na 100 km zie ik een bakker waar ik paar gebakjes en cola kan kopen en neem even rust.Je vraagt
af waarom willen hier nog mensen wonen want je bent kilometers ver van winkels e.a. behoeften verwijderd. Die mensen die er wonen, hoef  je ook niet te vragen waar is de bron, ze weten van niets, of ze zijn dom of geen interesse. Dus gewoon vertrouwen op je boekje en navi.
Het boekje blijkt niet uit van duidelijkheid. Na de bakker een grintweg van 10 km waar weer twijfels opkomen.
Het blijkt toch goed te zijn en weer klimmen en dalen, kilometer na kilometer . Ik heb het gevoel dat de kilometers in Frankrijk 2000 meter lang zijn. De snelheid die ik ontwikkel ligt af toe tussen 5 en 10 daarom schiet het ook niet op. Uiteindelijk zie ik een bord Neufchateau 11 km ,dus ik neem de grote weg en niet de route van de navi omdat deze via kleine wegen en bosgebieden loopt. Het is intussen 18.00 uur en wil toch om. 19.00 uur in Neufchateua zijn. In het begin van de blog zien jullie dat het gelukt is.

Genoeg voor vandaag, ik ga herstellen van de inspanning.
Tot morgen

4 opmerkingen:

  1. Wat weer een dag Frans hoop dat je een goede nachtrust hebt gehad.
    Voor vandaag weer heel veel succes

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Nou Frans ondanks alle sores hopen we dat je toch kunt genieten (achteraf). Groetjes Marlie en Pieter.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Source de la Meuse Frans, volhouden gaat - en dat is in jouw relaas goed te volgen - echt met vallen en opstaan, het weer zit inderdaad tegen voor je Frans, maak er toch een mooi avontuur van jungske en nog wat kracht en plezier vanuit hier.....Grt JAN

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Met vallen en opstaan Frans, Source de la Meuse, succes en kracht nog grt JAN

    BeantwoordenVerwijderen