zaterdag 4 mei 2019

Charleville-Mézières-Haybes-Givet-Dinant


Beste Volgers,

Na gister besloten te hebben in Charleville te blijven , hebben we een budget hotel opgezocht.
Hiervoor moesten we nog een kleine 10 km terug door de stad. Bij aankomst bleek het pas open te gaan om 17.00 uur. Dus even naar een Intermarché daar is meestal ook wel cafeetje inpandig.
Hier enkele biertjes gedronken tot 17.00 uur en daarna weer naar het hotel.
Een kamertje geboekt via booking com, snel geregeld. Om 19.00 uur in een naast gelegen hotel restaurant iets gegeten. Daarna terug en onder de wol na een inspannende dag.
Vanmorgen keek ik naar buiten en jawel hoor regen.Dus volledige regenkleding aan , op fiets weer terug door de stad naar ons eindpunt van gister. Bij vertrek was het 3 graden dus dat voorspeld niet veel goeds.
Eerste halte Mouzonville, koffie genomen en verder, volgende halte Haybes, echer intussen al regen , hagel en sneeuw gehad, en temperatuur gezakt tot 1 graad.

Wel intussen een keer geschuild in een tunnel omdat het te hard regende en hagelde.
Weer even droog en verder richting Haybes echer kregen nogmaals de volle laag natte sneeuw.   
Verder in Haybes een restaurantje opgezocht en een omelet  fromage met frietjes gegeten. Hier knapten wij van op en kleren weer een beetje droog.
Nu richting Givet laatste plaats in Frankrijk.
Ik had intussen al gemerkt dat mijn achterband wat aan lege kant was, dus even stoppen en bijpompen met een luchtpatroon geen probleem. Na 2 km was hij weer bijna leeg , ik heb geprepareerde banden die niet volledig lek gaan ,ze dichten zich zelf.
Het leeglopen ging nu wel erg snel dus besloot ik er een nieuwe binnenband in te leggen.
Bij het afnemen buitenband nagekeken en bleek deze over een lengte van 15 cm aan de zijkant gescheurd, dus eigenlijk einde verhaal. Ik heb de buitenband van binnen met plakkers verstevigd die normaal voor een binnenband te dichten zijn.
We moesten tot ons eindpunt vandaag komen t.w. Dinant. Na de band onder een afdak bij Intermarché weer zodanig gefixed te hebben verder naar Dinant.
Hopenlijk houdt hij het met nog 25 km te gaan. Gelukkig lukte dit , bij het eerste hotel in Dinant stopten mijn metgezellen Dick en Piet ,zij waren ook aan rust toe en geen zin meer om een andere  gelegenheid  te zoeken.
Nu was goede raad duur, wat ga ik doen, wachten tot maandag of een fietsenmaker mijn band heeft of naar huis. Een oplossing deed zich voor via een van mijn app contacten welke ik dagelijks op de hoogte stelde van waar en hoe ver ben je.
Deze spontane actie vond ik geweldig, het voorstel was zelfs mij in Dinant te komen ophalen.
Dus dat gaat morgenvroeg gebeuren, en zo komt een einde aan  mijn Maasroute.
Morgen sluit ik mijn blog af , en eerst nog wat foto’s van Dinant

Tot morgen 











2 opmerkingen:

  1. Wat weer een pech Frans het zit je niet mee.
    En dan dat pokken weer het leek wel winter ipv lente.
    We wensen je een welkom en warm thuis komst

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Wij zijn doorgegaan tot Luik, vandaag. Dick en Piet. Nog steeds fris en tegenwind maar minder regen.

    BeantwoordenVerwijderen