zondag 28 april 2013

Dag 1 Haelen- Euskirchen

Hallo Vrienden van mijn blog,

Vandaag moet ik weer beginnen met mijn dagelijkse belevenissen en dat is weer even wennen.
Na een niet al te beste nacht wat slaap aangaat ,malen en vroeg wakker was ik met Jeanne om 7 uur uit de veren.
Voorbereiding van het ontbijt voor de uitzwaaiers en nog even naar Horn om de lotgenoten uit te zwaaien en succes te wensen.




Daarna weer terug naar Haelen want de eerste uitzwaaiers zijn al in aantocht.
Tegen 9.00 uur was ongeveer iedereen aanwezig en onder genot van broodjes en koffie en gezellig kletsen werd het langszaam 9.45 uur.
Het ritueel afscheid nemen kon beginnen want om klokslag 10.00 uur Abfahrt.



Om klokslag 10.00 uur vertrokken met kleine hapering bril vergeten.



Richting Asenray om mijn fietsvriend Huub op te halen want hij fietst net als vorig jaar weer een eind mee.
Huub is mee gefietst tot het dorpje Tets, na een rijstevlaaitje en wat drinken begon de reis alleen en Huub huiswaarts.
De route loopt langs de Ruhr een lekkere rustige fietsweg tot de plaats Niederau.


In Niederau pauze gehouden bij Schlosz Burgau



Hier enkele broodjes en drinken tot mij genomen om de inwendige mens weer gerust te stellen en natuurlijk brandstof voor de resterende kilometers.
Nu richting Euskirchen naar mijn eerste overnachtingsadres.
Onderweg heb ik een weg 2 keer gereden omdat mijn navigatie mij steeds naar een zelfde punt leidde echter een ezel stoot zich geen 3 keer.
Daarom de grote weg genomen richting Euskirchen.
Tegen 18.00 uur was ik op het adres en werd verwelkomd door de gastvrouw met 2 kinderen.



Na een lekkere douche en orde gebracht in mijn bagage hebben we gegeten.Helaas geen warm maar broodmaaltijd omdat de fam. al s'middags had gegeten bij de ouders.
De gastvrouw heeft zich al teruggetrokken omdat zij morgen vroeg om 5.45 uur op moet.
Dit betekent ook voor mij dat ik om 7.30 de deur uit moet dus ga ik nu eindigen en een beetje relexen met een boekje ?

Tot morgen

Frans

Location:Euskirchen

1 opmerking:

  1. Hoi Frans,
    Vandaag veel aan jou gedacht. Helaas de windrichting die ik je aangaf van achter klopte later niet meer.
    Ben zelf naar het zuiden gefietst en had hem schuin voor.
    Desondanks toch een 100 tal kilometers gevorderd.

    Ik wens je een ontspannen ritje morgen.
    Gr. Har

    BeantwoordenVerwijderen