dinsdag 30 april 2013

Dag 3 Kloblenz-Eherenbeitstein-Nierstein


Hallo vrienden van mijn blog,

Vannacht in de jeugdherberg in het fort geslapen echt een mooie accommodatie een aanrader voor mensen die in Koblenz willen overnachten en goedkoop.
Na een voortreffelijk ontbijt om 8.15 uur vertrokken.
Vandaag gaat het richting Nierstein een dikke 100 km .
Deze route gaat voornamelijk langs de Rijn met zijn mooie uitzichten.
Even over het weer fris en nog droog dus redelijk fietsweer.
Nu geef ik enkele foto's van de Rijn en wat ik zie op de fiets








Ik heb er natuurlijk nog meer maar die komen jullie maar thuis bekijken.
Na St. Goar kom ik voorbij aan de Lorely.Wie niet de legende van de Lorely weet even ter herinnering.De Lorely kamde haar lange haren en de schippers keken naar die mooie Lorely en letten niet op en voeren zo op een rots in de Rijn waardoor het schip verging.






Van hieruit weer verder naar Gau-Algesheim en zag een holle boom en dacht een leuk plekje om te schuilen









Mijn maag begint te knorren en moet langszaam gaan stoppen om mijn honger te stillen.
In Ingelheim kom ik voorbij combi van slager/bakker ,stop hier naar binnen.
Eerst bij de slager erwtensoep met worst en een broodje en als toetje bij de bakker een bak koffie met een gebakje.
Buikje vol voor resterende kilometers.
Nu kom ik door een van de grootste wijngebieden en de weg gaat nu wat op en neer. In Sorgenloch maak ik nog een stop voor een verfrissing.
Van hieruit zijn het nog 25 km naar Nierstein mijn einddoel.
Jammer genoeg begint het nu te regenen dus dit laatste 11/2 uur minder prettig.
Tegen 16.00 uur kom ik bij mijn gastgezin aan en wordt verwelkomd door de heer des huizes met koffie en een zelf gebakken taartje.
Na een douche en droge kleding wordt ik door mijn zus opgehaald.De reden hiervan is te lang om te vertellen en ook niet relevant.
Wij gaan in het dorp bij een wijnboer eten en drinken en rijden vervolgens naar Hattersheim waar mijn zus woont.Afstand tussen Nierstein en Hattersheim 30 minuten.Morgenvroeg brengt mijn zus mij weer terug en vanuit nierstein vertrek ik naar Gondelsheim 120 km.
Het belooft morgen goed weer.
Nu hou ik ermee op want dit is mijn 2de blog de andere is verdwenen zodat ik opnieuw moest beginnen.

Auf Wiedersehen.

frans





Location:Hattersheim

1 opmerking:

  1. Hoi Frans,
    Je bent weer als van ouds van start gegaan,
    ook weer mooie foto`s gemaakt.
    Jammer van de regen.
    We hopen dat je vandaag en natuurlijk de andere dagen mooi en vooral droog weer hebt.

    We wensen je een goede fiets reis.
    Groetjes Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen