maandag 29 april 2013

Dag 2 Euskirchen-Koblenz

Hallo volgers,

Vandaag om 6.00 uur uit de veren daar mijn gastvrouw om 07.30 uur de deur uit moet.Na een ontbijtje de fiets beladen en vertrokken precies om 0.730 uur.Vanuit Euskirchen richting Remagen naar de Rijn.Dit deel van de route mooi maar niet bijzonder echter bij Unkelbach een wagon met basaltblokken die hier vroeger uit de berg werden gezaagd.


Van hieruit richting Remagen lans de Rijn.


In Remagen mijn eerste koffie met een broodje met uitzicht op de Rijn en in het zonnetje echter toch nog fris.


Inmiddels ongeveer 11.00 uur en weer verder via het fietspad langs de Rijn.
Warum ist es am Rhein so schon (kan umlaut niet vinden)zie de volgende impressie









In Namedy een kiekje van een kasteeltje



En in Andernach kerk en toren






Inmiddels 12.30 uur en inwendige mens versterkt bij een bakkerswinkel met lekkere warme chocomel.
Van hieruit kan ik via een veer de moesel over en vervolgens de Rijn ook met een veer en dan ben bij de Deutsche Eck misschien wel bekend.









Met dit veer naar overzijde Ehrenbreitstein om bij de jeugdherberg te komen moest ik nog een bergje overwinnen van 20% echter dit heeft zich geloond.Een mooie kamer met uitzicht op de Deutsche Eck



Het is inmiddels 16.00 uur mijn was gedaan mezelf een beurt gegeven dus weer helemaal het ventje.
Elk moment verwacht ik bezoek van mijn zus en zwager zij zijn extra uit Hattersheim naar hier gereden.
We gaan nu een biertje of wijntje pakken.
Tot later
Inmiddels is 20.30 uur en kan in de kantine van de jeugdherberg internetten (wifi) en kan blog van vandaag versturen.
Wij hebben de Festung of fort Ehrenbreitstein bewonderd in dit fort is ook de jeugdherberg gevestigd.
Dit is echt de moeite waard.
Tot morgen,

Frans

Location:Koblenz jeugdherberg Ehrenbreitstein

1 opmerking: