woensdag 1 mei 2013

Dag 4 Nierstein-Speyer

Hallo Volgers,
Zojuist klaar met mijn avondeten en dacht begin maar met je blog.
Na een nacht bij mijn zus in Hattersheim vroeg op want om 08.00 uur bij gastgezin afgesproken in Nierstein om mijn bike op te halen.
De fiets opgetuigd en vertrokken voor een ritje van 90 km einddoel Speyer.
Ook vandaag gaat mijn route gedeeltelijk langs de Rijn en mooie wijndorpjes.
Het weer niet bijzonder nog fris echter in de namiddag zou het iets warmer worden.Gisteren heeft het hier de hele dag geplenst waardoor de onverharde paden drassig zijn.De spetters zitten overal op fiets en kleren.Die moeten een schoon maak beurt hebben en dat gaan we na de blog doen.
Mijn eerste halte is Worms met zijn mooie Dom en een bewoner zei je moet hem maar vergelijken met die van Speyer.
Dom Worms



Even een kiekje bij de Dom.



Vanuit Worms richting Ludwigshafen en steeds heb ik moeite om grote steden te verlaten en er doorheen te rijden.
Vooral Ludwigshafen en als iets vraagt zijn het meestal buitenlanders die zeggen "ich nicht alle versteh und weisz nicht" dus daar heb je niks aan.
Door dit gedoe een uur verspeeld.
Normaal moet mijn navigatie mij door deze steden loodsen echter het ding werkt niet optimaal en tot slot was ook de accu leeg.
Net buiten Ludwigshafen tref ik een man en vrouw uit Budel die ook op weg zijn naar Rome en waren net als mij vorig ook in Santiago geweest.Ze hebben een overnachting geboekt in Altrip en hadden eigenlijk nog een eind willen fietsen omdat het nog vroeg in de middag is.
Na een praatje ons samen succes en goeie reis gewenst.
Nu in een drafje naar Speyer waar ik in de plaatselijke Jeugdherberg gereserveerd heb.



Na een douche de stad Speyer bekeken en natuurlijk ook de Dom



In Speyer zijn ook veel musea waarvan een het Techniek Museum heel mooi.



Ook deze mooie mercedes staat er



De moeite waard om deze stad te bezoeken alleen vandaag niet het leek of heel Duitsland in Speyer is op de feestdag " Tag der Arbeit " en niemand aan het werk buiten de horeca.
Daarna nog een wandeling langs de Rijn gedaan waar grote Rijn cruseschepen liggen.
Helaas foto verdwenen.
Nu ga ik uitzoeken waar de reis morgen naar toe gaat en overnachting.
Dit laatste is altijd weer spannend als je niet weet wat de volgende dag voor verrassing in petto heeft.
Groetjes
Frans
P.s.
Ik heb alle foto'sweg moeten doen omdat waarschijnlijk het internet niet snel genoeg om deze te uploaden.
Probeer morgen de foto's alsnog te plaatsen.

Location:Am Neuen Rheinhafen,Spiers,Duitsland

2 opmerkingen:

  1. Hey daddy,

    Je bent alweer een aardig eindje op weg en wat fijn om te lezen dat je nu een betere start hebt gemaakt. Nu alleen nog een beetje mooier weer en de omstandigheden zijn ideaal.
    Geniet van elke dag en let goed op jezelf.

    Liefs Maud & Maud

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frans,

    Zo te lezen ga je weer als een speer. Als je zo doorgaat, ben je over een week of twee al weer terug. Het is wel toevallig dat je die mensen uit Budel tegenkwam: weet je ook misschien de naam van die mensen ?
    Hopelijk krijg je wat beter weer.
    Veel succes en we blijven je volgen.

    Frans Budel

    BeantwoordenVerwijderen