zaterdag 4 mei 2013

Dag 7 Tubingen-Sigmaringen

Hallo Volgers,

Het is 16.00 uur en begin nu al mijn blog te schrijven.
Deze etappe exact volgens boekje gereden 70 km en wordt als zwaarste van het eerste deel voorgesteld.
Laat het voor mij een makkie zijn ,misschien komt het door de zware rit van donderdag.
De tegenvaller zwaar bewolkt en na 20 km moest helaas de regenkleding aan.Terwijl het bij jullie lekker weer is het hier scheisse.






In de buurt van Hettingen kwam ik toevallig voorbij een soort Imbiss voor bejaarde hangjongeren.
In dit bouwwerk


Lijkt een beetje helaas geen foto gemaakt.
In de hut zaten reeds wat mannen achter het bier en zeiden rust wat uit en drink iets want er komt een hoosbui doe je fiets binnen.
Of de duivel er mee speelt ,het begon te hozen.
Van de gelegenheid gebruik gemaakt en met de pauze begonnen ,broodjes van het ontbijt meegenomen en deze met koffie opgegeten.Dus 2 vliegen in een klap schuilen en lunchen.
Na een 1/2 uur hield het op met plenzen en kon ik mijn rit voortzetten.
Vanaf deze plaats was het nog ongeveer 30 km naar Sigmaringen.
De weg ging voornamelijk over onverharde paden langs bos en spoorbaan.
Uiteindelijk aangekomen in de jeugdherberg van Sigmaringen werd ik al ontvangen door een lieftallige dame die zag dat ik helemaal door nat was.
Mijn bagage was nat en vol modder van de onverharde paden.
Ik kreeg direct een emmertje met sop en doek om een en ander schoon te maken.
Op mijn kamer alles schoon gemaakt en een hete douche en ben nu weer bij het begin van mijn blog.

Als het weer het toelaat laat ik later nog iets zien van Sigmaringen.

Gruss Got

Frans




Location:Hohenzollernstraße,Sigmaringen,Duitsland

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frans

    Vanuit mijn vakantieadres in Tunesie tot 12 mei 2013 volg ik je Rome fietsblog met meer dan gemiddelde interesse natuurlijk! Heel veel succes en going still strong until your finish!
    Tot blogs of mails!

    Grt Jan Peeters oet Lin

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha Frans!

    Gisteren thuisgekomen van een weekje Denemarken. Helaas kon ik je blog daar niet volgen. Nu extra leuk om je belevenissen van de hele eerste week te lezen. Eén ding is zeker: het afgelopen jaar ben je geen steek verandert. Dezelfde soort foto's en nog steeds chaos en de weg kwijt als je even niet oplet (of je navi niet goed instelt....) Maakt niets uit, ik ken niet veel jongens die op jouw leeftijd weer zo'n tocht gaan maken en zo door kunnen harken.

    Ik blijf je volgen. Succes vanuit een zonnig Sliedrecht.

    Groet,

    Han de Visser

    BeantwoordenVerwijderen