vrijdag 17 mei 2013

Dag 20 giorno di riposo in Assisi

Hallo vrienden van mijn Blog,

Allereerst dank aan mijn trouwe volgers en reacties via e-mail of via blog en telefonisch of face-time.
Welke manier van contact ook doet goed en is stimulantia of doping voor mijn ritten.
Vandaag begon het weer triest regen ,regen en nog eens regen, het viel er mét bakken uit. Gelukkig niet fietsen maar lopen in de regen is net zo erg.
Zodoende in de morgen uren niet veel gezien in de namiddag klaarde het gelukkig op en kon het slenteren beginnen. Ik laat jullie een kleine impressie van Assisi zien












De overige foto's thuis bezichtigen ,het zijn er wel 50.
Ik laat er nog eentje zien dit moet je doen als je stout bent geweest


Op je blote knieën en in een zak de berg op naar de kathedraal.
Verder laat ik nog even de kleren van Franciscus zien die hij gedragen heeft






Tijdens mijn wandeling door de stad en wachtend op de bus voor naar beneden te gaan sprak mij een jongedame aan al pratend kwamen we een ander te weten.
Zij was Oostenrijkse en was hier 5 dagen met een groep op vakantie.
Wat wist zij van Nederland meer dan ik dacht, een zus van haar was getrouwd met een Blerickse jongen met de achternaam Keunen en woonde al 6 jaar in Venlo.
Moet ik nog verdere intieme dingen vertellen, ik dacht het niet want zo spannend was het ook niet ,het is alleen maar om de spanning wat op te voeren.
In Assisi loop je van ene in het andere Godshuis dus voor de afwisseling ook maar een galerij bezocht en zag dit voorwerp



Ik weet niet wie het voorstelt maar ze in ieder geval van het vrouwelijk geslacht.
Inmiddels is 16.00 uur geworden terug naar de Ostello om deze onzin te schrijven.
Sorry ik hoor een sirene wat zie ik een


Komen ze mij halen ?
Later meer. Ik kan niet meer schrijven ,ik zit al in de boeien.

Frans



4 opmerkingen:

  1. Nou Frans,

    Vandaag was het bij ons ook een en al regen. Om met zo'n nattigheid dan ook nog eens op een fiets te zitten ver van huis, lijkt ons dan ook geen lolletje. Als ik op de kaart kijk, heb je er heel wat kilometertjes op zitten. Nog even volhouden dus. Gaat zeker lukken. Heel veel groeten van Har en Christien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Frans,

    Ik ken je alleen van je blog.
    Nadatbik vorig jaar naar Santiago ben gefietst en volgend jaar hoop ik naar Rome volg ik je blog met veel belangstelling.
    Ik vind alleen wel dat je inmiddels met al die regen wel voldoende boetedoening gehad hebben je nu van de pelgrimage over mag gaan naar vakantie met mooier weer.
    Veel succes nog
    Een enthousiaste lezer Pierre

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Frans,

    Sorry dat ik je vorige week vals voorgelicht heb over het weer van afgelopen week. Ik heb nog even de foto's van vorig jaar bekeken. Toen had ik ook op 17/5 een rustdag en heb ik heel de dag in de regen in San Sebastian gelopen. Jij fietste volgens mij toen een stukje noordelijker door de rode modder. Spanje of Italië maakt blijkbaar niet zoveel uit.
    Nog een schrale troost: hier is het ook maar 11 graden en regenachtig.

    Je schiet al aardig op, succes met het laatste stuk!

    Groet, Han de Visser

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Frans,
    Het gaat weer erg goed en je bent al een heel eind op weg.
    Jammer van al die regen, we zijn een paar dagen naar slagharen geweest en hebben daar gefietst af en toe ook in de regen mar we vonden er niks aan.
    En jij doet dagen, met soms een mooie dag petje af!!!!!
    We wensen je Good Luck voor je verder fiets tocht en hopelijk beter weer want je verdient het!!!!
    Groetjes Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen