vrijdag 10 mei 2013

Dag 13 Romagnano(Trento)-Verona

Hallo Volgers ,

Je komt een beetje in de war met de dagen als je de blog van de dag tevoren niet hebt verzonden.Ik dacht dat ik nu weer helemaal bij ben.
Na een heel goede nachtrust op z'n italiaans ontbeten dit is: wat sneetjes wit brood en toast met jam wel 3 soorten daarbij koffie naar keuze en jus.
Na dit is er keuze uit diverse soorten taartjes en koek.
Geloof me ik heb toch mijn buik vol gekregen alleen hoe lang houd dit tegen voor een prestatie op de fiets.
Je gelooft het niet maar het regent dus de regenkleding aan en vertrokken.
Toen ik een kilometer of 6 onderweg was ,dacht ik ineens waarom heb ik mijn ID niet teruggekregen toen ik heb afgerekend.
Alle 3 letter woorden kwamen eruit maar daar schiet je ook niets mee op dus omkeren en dat ding halen.
Terug aangekomen zei de eigenaresse die heb ik je al gegeven ,ja ja dan kom ik even terug omdat te horen!!!!!!.
Een beetje boos zei ik dat ze toch nog eens moest kijken en ja hoor ze had de ID wel degelijk. Sorry ,sorry op z'n Italiaans.
Weer op weg richting Verona als de benen goed blijven.
Vandaag niemand op de fietspaden, gisteren toen het mooi weer was waren alle Italianen in mooie outfits en sjieke racekarretjes onderweg.
Italianen zijn mooi weer fietsers dat blijkt maar weer.
Ondanks het slechte weer toch wat foto's geschoten bij Borgo Sacco






Weer verder ondanks de regen ging het fietsen lekker,veel zuurstof en recht door langs de rivier Adige tot Rivalto.
In



staat een soort fort op de berg dat vroeger de rivier bewaakte



In Rivoli kon je kiezen om een omweggetje te maken langs het Garda meer.
Ik heb dit niet gedaan wegens het slechte weer en geen extra kilometers wil maken vandaag.Dit doe toch al vaak onbewust door fout te rijden.
Zelf heb ik nu bewust een andere route genomen een fietspad langs een kanaal helemaal nieuw dat uiteindelijk toch weer samenloopt met oorspronkelijke route volgens boekje.





Bij dit punt komen beide routes weer samen in de buurt van Pescantina en Bussolengo.
Hier nog even een rustpauze ingelast en het boekje geraadpleegd voor de verblijfplaats in Verona.
Villa Francescatti echter geen adres.Dit is soort Refugio-jeugdherberg die op een hoger gedeelte in stad ligt.
Kom Verona binnen en rij naar centrum


Diverse Italianen gevraagd echter niemand kon met het uitleggen.
Toen ben ik bij een makelaar binnen gestapt deze draaide mijn enkele straatnamen uit zonder plattegrond.
Dit heeft me goed geholpen uiteindelijk was ik vrij dicht in de buurt toen een heel aardige Italiaan die zelfs engels praatte mij verder de weg gewezen.
Met een fiks klimmetje bereikte ik Villa Francescatti.
ik kreeg een bednummer aangewezen en laken en sloop en zo ziet het eruit


En dit is de villa


Het is inmiddels gestopt met hard regenen en ga de stad in om iets te eten en te bezichtigen.

Tot de volgende

ciao Frans

2 opmerkingen:

  1. Ha Frans,

    Beetje rustig aan he! Volgens mij heb je er al een dikke 1.200km opzitten. Neem de tijd om een beetje te genieten onderweg. Het weer zal volgens mij de komende week in ieder geval goed meewerken. (Als Buienradar het tenminste eens een keer goed heeft...)

    Succes verder vanuit een grauw en somber Sliedrecht.

    Groet,

    Han de Visser

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frans,

    Je bent al erg goed opgeschoten en het zwaarste stuk (de Alpen) ligt al achter je. Jammer dat het bij het Garda-meer slecht weer was, het is daar bij goed weer zo mooi !
    Ik hoop voor jou dat het droog blijft en wens je nog veel fietsplezier voor de laatste lootjes.
    Tot over een paar weken.

    Frans Budel

    BeantwoordenVerwijderen