zaterdag 11 mei 2013

Dag 14 Verona-Montagnana

Beste volgers,

Het is nu 16.00 uur en begin al mijn blog te schrijven zodat dadelijk inkopen en stad ga bezichtigen.
Gisteravond nog even een hapje gaan eten in de stad Verona en nog gauw wat kiekjes geschoten.







Het gebouw met blauwe luiken is de jeugdherberg






Helaas door de regen niet veel meer van de stad gezien en heb besloten geen rustdag in te lassen om de stad beter te bezichtigen.
Morgen ook regen dan ik beter een eind in regen fietsen dan kletsnat worden van door de stad te zeulen.
Na terugkomst in jeugdherberg ben ik gelijk naar de slaapzaal (36 personen)
niet helemaal vol.
Er lag wel iemand naast mij want er stonden een paar schoenen.Wie weet?
Nadat al ik een uur lag te pitten kwam de persoon aanzetten en werd wakker van zijn gestommel en gerochel maar kon hem in het donker niet goed waarnemen.
Nou wat denken jullie het moest mij weer overkomen de persoon snurkte en maakte nog meer geluiden door zijn mond en gat.
Dit ging zo de hele nacht door waardoor ik vaak wakker werd.
Een verdere beschrijving van de persoon hou ik maar voor mij zelf.
Na een karig ontbijtje 3 kleine broodjes met jam en een bak koffie ging ik op pad.
Het was weer een crime om door de stad te komen . Ik had 45 minuten nodig om uiteindelijke buiten Verona te komen ,een heksenketel op zaterdag morgen.
Met de mooie fietspaden was het einde verhaal nu was het de normale weg en niet al te best door dorpjes en gehuchten.
Dit landschap in tegenstelling van wat ik gewend was zeer somber en eentonig en daarbij de regen.
Ondanks de regen onderweg nog een foto gemaakt van een toren die moederziel alleen stond in Michellorie



In het dorp ervoor bij de bakker wat broodjes en andere dingen voor de lunch gekocht en werd aangesproken door wat Italianen die mij bewonderden.
Na de lunch verder richting Montagnana door een tal van kleine gehuchtjes en uiteindelijk zag ik een stadje met middeleeuwse stadsmuren.









In Montagnana is ook een jeugdherberg waar ik tot nu toe de enigste gast ben.
De beheerster heet Francesca toevallig echt waar en zeer behulpzaam.
Voorlopig stop ik ermee en ga inkopen doen .
misschien straks iets meer van het stadje zelf.

Ciao

frans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten