woensdag 15 mei 2013

Dag 18 Firenze - S.Giustino Valdarno

Hallo vrienden van mijn blog,

Weer iets anders dan beste volgers.
Na een goede nachtrust samen met een Spanjaard waar niet veel woorden uitrolden, misschien wel te begrijpen hij nauwelijks engels en ik geen Spaans (poco).
Als gebruikelijk 06.30 uur de wekker ritueel en ontbijten.Daarna mijn fiets beladen tassen 3 trappen omlaag brengen en je bent al moe alvorens een meter gefietst te hebben.
Vertrek 08.15 uur hoe kom ik bij punt in de stad waar boekje of navigatie de weg oppakt.
Ik had geluk en zag iemand zijn auto parkeren en een rugzakje omdeed en een fiets pakte die aan een paal geketend was. Zo gaat deze heer naar kantoor dus gauw vragen of hij me op weg kon helpen.
Ja hoor, fiets maar achter mij aan en ik breng je tot aan de rivier en wijs verder de weg naar je aanknopingspunt.
Dat scheelt natuurlijk dan zelf in zo'n stad als Firenze zoeken naar start punt.
Ondanks het voordeel had ik toch 1 uur nodig om helemaal buiten de stad te geraken.Geen foto's van Firenze.
Het parcours gaat in richting Assisi in 2 of 3 etappes en wil vandaag in S. Giustino Valdarno komen.
Het gaat de hele dag weer op neer met lange en korte klimmetjes.



In Figline Valdarno pauze bij de bakker wat broodjes gekocht en deze op het pleintje op gepeuzeld.
Daarna richting Castelfranco di Sporza en hier heb mijn lunch genuttigd bij een bron op het plein waar spa met bubbeltjes uit de kraan komt.


Nu verder na de plaats van bestemming en onderweg nog een paar fpto's gemaakt.








Aangekomen en nu kijken voor een slaapplaats.
In een plaatselijke barretje gevraagd kreeg ik het antwoord hier is niets en of het is niet open.
Ik ging al lopend met fiets en kwam voorbij een hotel wat gesloten was echter een man stond ervoor en was aan het bellen.
Ik vroeg om te slapen en hij zei wacht maar ik bel de eigenaar.De eigenaar deed de deur open en eigenlijk is gesloten want ik ben aan het renoveren.
Hij bleek een aardig woordje Duits te spreken en toen was het ijs gebroken.
Hij gaf mij voor een zacht prijsje een kamer en stelde voor om gezamenlijk met familie risotto te eten.
ik heb dit aanbod natuurlijk niet afgeslagen en direct geaccepteerd.
Hierna mijn persoonlijke verzorging en blog geschreven.
Ik ga even het dorp in of ik iets uit muur kan halen zodat ik de eigenaar ook kan betalen.
Tot later

Frans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten