dinsdag 14 mei 2013

Dag 16 Ferrara -Bologna (Zena)

Beste Volgers,

Gisteren dus voor de eerste keer mijn tentje opgezet omdat het weer de hele dag aardig is geweest niet overdreven warm en beter weer op komst .
Helaas brak een onweer los waar ik de gevolgen vanmorgen zag.
Mijn tent nat en vies door de kleiachtige grond.
Dus moest er eerst e.a zuiver gemaakt worden en mijn weer in tassen ordenen. Het is inmiddels 10.30 uur voor ik klaar ben.
Bij de receptie afrekenen en sleutel en kaart inleveren.Toen bleek mijn sleutel onvindbaar. Gelukkig deed camping beheerder er niet moeilijk over.
Tegen 10.45 was dan eindelijk zover dat ik kon vertrekken. De mannen Eric en Andre waren al ruim een uur eerder vertrokken.Nog een eindje door Ferrara


Gebouw in Ferrara.
Van de rest van Ferrara niets gezien door onweer.



Vandaag waren zij eerder en afwachten of we mekaar nog zien in Bologna.
Toen ik Bologna bereikte was het nog redelijk vroeg en liet Bologna rechts liggen en kwam al snel door de voorsteden en weer op de weg van de volgende etappe.
Toen moest ik onderdak gaan zoeken een camping of B&B .Er lagen er een aantal op de route. Voor de laatste moest ik een klim van ruim 10 km nemen.
Het leek wel een pas met percentages boven de 10. Aangekomen bleek geen enkele open te zijn ook de laatste niet. Gelukkig zat ik nog steeds op de route volgens navigatie en boekje.





Uizichten tijden de klim.
Tijden de afdaling kwam ik wat trimmers tegen waar ik aan kon vragen of er in de buurt nog iets was wat wel open is.
Eentje wist mij te verduidelijken dat onder in Zena een B&B is of hij open wist hij niet. Dus erna toe. Aangekomen kwam de vrouw des huize mij tegemoet en zei tegen haar " ik ben doodmoe en kan niet meer verder " even overleggen. Ze kwam terug met heugelijke mededeling dat het kon maar moest even geduld hebben. Ik kreeg intussen wat te drinken en zij ging de kamer en bad voorbereiden.
Deze zeer aardige mevrouw heet Denise .Ik vroeg of mijn natte spullen ergens kon ophangen en moet er nog wat gewassen worden. Eigenlijk ja ,was mijn antwoord en Denise geef maar alles dan was ik het voor je.
Daarna bood ze ook nog om gezamenlijk mee te eten.Haar man maakte een lekker avondmaal dus 2 vliegen in een klap.
Dit is het onderkomen voor vandaag


Het is inmiddels 22.30 uur dus tijd om af te sluiten en tot morgen.

Ciao

Frans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten