vrijdag 10 mei 2013

Merano(Meran)-Trento(Romagnano) Dag 12

Beste vrienden , volgers,
In mijn pension ***heb ik mij verwend met een diner .
Na het diner mijn blog gemaakt en verzonden.
Op mijn kamer heb ik nog enkele foto's gemaakt "wat een uitzicht"








Na het eten moest ik nog mijn was doen en het is al tegen 21.00 uur.
Dit late tijdstip komt omdat nog even moest face-timen met mijn achterban.
Natuurlijk hier ruimschoots de tijd voor genomen.
Mijn was op het balkon gehangen in de hoop dat hij morgenvroeg droog is.
Inmiddels nacht voorbij en wordt wakker gerammeld door een container van vuil ophaal dienst.
Dus maar opgestaan en mijn ritueel weer afgewerkt.Gelukkig kon ik al om 07.00 uur aan het ontbijt.Ik was helemaal alleen in de eetruimte en heb het mij goed doen smaken.
Na ontbijt financiƫle afgewikkeld met heel aardige cheffin en vertrokken.
Ik zat in Algund en moest weer de hele stad door richting Sinich.
Toen ik een maal het fietspad had gevonden wat naast de rivier Etsch/Adige ligt was het vrij makkelijk tot Bozen ( Bolzano) nu richting Auer . Hier maakte
Ik klein foutje doordat ik de verkeerde kant van het dal nam en zodoende toch nog enkele flinke kuiten bijters voor de kiezen kreeg wat eigen niet nodig was geweest. Na een klim van 4 km 16% kwam ik weer aan de goede kant van het dal richting Auer.




Vanuit dit punt ging het richting Trento .
Ik sta versteld wat een mooie fietspaden hier zijn aangelegd.( allemaal met steun van de EU)
Onderweg een paar Duitsers getroffen die ook richting Trento moesten.
Zodoende toch een praatje kunnen maken.
Wat ik nog niet verteld heb ,het weer is stralend 25 tot 27 graden geeft thermo aan.
De hele dag in raceshirt gefietst ,heerlijk en ook beetje verbrand echter voorzorg maatregelingen getroffen. (Goed ingesmeerd)




Onderweg naar Trento




In Trento aangekomen en gezocht naar slaapgelegenheid echter geen resultaat.Toen maar besloten een dorp verder te rijden daar stond een agriturismo lijkt op kampeer bij de boer welke kamers verhuurd.
In Matterello stond aangegeven in mijn boekje. De eigenaresse gebeld echter geen gehoor. Dus weer terug en zag onderweg een bord dat er ook een was in Romagnano .Hier kreeg de eigenaresse wel te pakken en die was er binnen 30 minuten.
In eerste instantie had ik mijn tent willen opzetten echter de voorspelling is vannacht onweer en morgen weer regen dus dat beloofd niet veel goeds.
Ik maak er een eind aan en ga lopen naar het dorp 2 km misschien is daar een gelegenheid voor iets te eten en mijn blog te verzenden.
tot morgen
Ciao
Frans
Nog een PS
Helaas geen WiFi in pizzaria.
Echter wel nog wel enkele foto,s van Romagnano












Nog nooit zo'n lekkere calzone gegeten.
tot later
Ciao vanaf heden moet ik in Italiaans converseren, het gaat richting Verona.

Geen opmerkingen:

Een reactie posten