maandag 6 mei 2013

Dag 8 Sigmaringen-Lindau

Beste volgers,

Het is 17.00 uur een dag later en probeer nogmaals mijn blog te schrijven 3 maal is scheepsrecht.
Helaas zijn de eerste 2 edities verloren gegaan door een kink in het internet van de jeugdherberg.
Maar de volhouder wint zegt men.
Wekker gaat om 06.30 uur en het eerste wat ik doe is naar buiten kijken en wat zie ik , ja zon met iets dauw dus het beloofd een mooie dag te worden.
Ondanks geen foto's van Sigmaringen ben ik crea geweest en heb een foto genomen uit een folder waarin afgebeeld het Schloss van Sigmaringen



Na het ontbijt alles voor vertrek in orde gemaakt echter toch nog vest en beenstukken aan want het is nog fris.
Vanuit de jeugdherberg gaat het richting Mengen waar ik Die Schone Blaue Donau oversteek



Van uit Mengen een tal dorpjes waar boomgaarden appels en hop plantages






Inmiddels bereik ik Langgassen en zie een lotgenoot in tegenovergestelde de berg op zwoegen



We hebben even een praatje gemaakt, hij was gisteren in Bregenz vertrokken en vandaag was zijn 2de dag richting Amsterdam.
mekaar succes gewenst en verder ieder zijn weg.
Na 10 km in Deggenhausen zag ik een Gasthof en dacht laat me hier de inwendige mens versterken.
De gastvrouw kwam direct met kaart echter ik wilde alleen iets drinken want broodjes en een paar bananen had ik nog van de JH.
Ik zat lekker in het zonnetje en genoot van Milchkaffe en een grote cola.
Vervolgens verder via een mooi bruggetje


richting Langenargen .
In de verte zag ik reeds de Bodensee en de besneeuwde toppen van de voor Alpen.In Langenargen aangekomen mij een bankje aan de Bodensee gezocht en mij ontdaan van vest en beenstukken zodat de zon eens aan mijn body komt want dit is tot vandaag nog niet het geval geweest.
Van hieruit is het nog ongeveer 20 km naar Lindau.
Door het mooie weer was iedereen er op uit, terasjes vol en de weg vol met dagjes mensen die natuurlijk allemaal van het mooie weer wilden genieten.






Na enig zoekwerk in Lindau de jeugdherberg gevonden



Na alles weer op orde gebracht te hebben en gegeten nog een wandeling langs de Bodensee gemaakt






Helaas mijn blog een beetje naar omstandigheden na 3 keer.
Ik ga nu gelijk de blog van vandaag schrijven.
Tot later

frans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten