woensdag 8 mei 2013

Dag 10 Bludenz - Ried

Hallo Volgers,

Dag 10 zit er weer op wat de kilometers betreft en begin aan mijn Blog te schrijven.
Gisteren vanaf aankomst in het pension tot vannacht 04.00 geregend volgens mijn gastheer 5 liter.
Na terugkomst uit stad lekker muziek geluisterd en boek gelezen doe ik thuis nooit en om elf uur vielen de luiken dicht.
Half zeven ging de wekker en het dagelijks ritueel begint weer.
Om 07.30 uur was het ontbijt klaar ,de gastvrouw had mooi tafel gedekt en met ons 3 begonnen wij aan het ontbijt.
Helaas waren de broodjes niet vers echter dat neem ik koop toe en zeker bij deze oude mensen(zuinig en niets weggooien).
Toen ik klaar was kreeg nog een potje jam zelf gemaakte van Johannes beren en Josta ook een soort bes erg lekker.
Om precies 08.15 uur kon ik vertrekken en 2 oudjes zwaaiden mij uit


heel aardige mensen hij 88 en zij 78.
Vanuit Bludenz richting Klosterle ruim 20 kilometer vals plat met wat stijgingen van 5 % en meer.In Klosterle begint de klim van Arlbergpas ruim 10 km met stijgingen tussen 7 en 10 %.Tot nu toe droog echter koud boven aangekomen werd ik door een stel Duitsers bewonderd en gevraagd waar de reis naar toe gaat.
Een van hen heeft foto gemaakt en zelf nog wat foto's tijdens de beklimming.












Na beklimming met een sneltreinvaart naar onder plaats St. Anton volledig gericht op de wintersport niets meer open.
In shop van Shell tankstation koffie gedronken met broodje.
In Pettneu begint het te regenen ( van het bord hadden kwajongens van de P een B gemaakt en Ken er aan vastgeplakt) maar ben toch nog even doorgereden alvorens mijn regenkleding aan te trekken.
In Flirsch moest ik er toch aan geloven in het eerste beste bushokje mijn regenkleding aangetrokken en tijdens dit gebeuren met wachtende vrouw gesprek gevoerd en als laatste vroeg ze mij Franciscus de groeten te doen.
die kon er nog wel bij , intussen had ik al tas vol met groeten.Dus verder in de regen en het begon steeds harder.
Op een overkapt houten brugje voor Urgen stond het stel uit Budel na praatje gezamenlijk verder in de regen.
In Ried had ik me voor genomen een pension te zoeken en het stel uit Budel had een dorp verder gereserveerd.
Bijna alle pensions waren dicht en gingen eigenlijk volgende week weer open . Het was nu eigenlijk zo'n tussenperiode van winter naar zomer en gunden de pensionhouders zich wat rust.
Gelukkig toch een bereid gevonden ,mooie 2 persoonskamer met douche en zelfs tv.
Na een flinke was en zelf een hete douche genomen te hebben begonnen aan deze blog die nu eindigt met hoop hem te kunnen verzenden.

tot later misschien.

gruss Gott

Frans

1 opmerking:

  1. Hoi Frans

    Ried im Inntal, Arlbergpas voor mij jeugdsentiment, ben er 40 jaar geleden 3 zomers op rij op camping geweest! Vandaar uit ook de Stelvio pas leren kennen, schitterende omgeving?

    In augustus gaan we met wielerploeg van het werk naar de Stelvio of wel Stilfser Joch pas.

    Hoe ga je nu verder, richting Nauders, richting Merano of anders....?

    Wel veel kracht en soepelheid en uithouding je gewenst bij de komende moeilijke beklimmingen!

    Grt van Jan Peeters oet Lin

    Kijkend naar de Giro

    BeantwoordenVerwijderen