dinsdag 14 mei 2013

Dag 17 Zena -Firenze (Florence)

Hallo Volgers,
Inmiddels aangekomen in Firenze na een zoektocht naar de jeugdherberg met camping van 1 uur en persoonlijke verzorging is het nu 19.00 uur.
Mijn blog van gisteren een uur geleden verzonden.
Dus beginnen we aan vandaag.
Allereerst prachtig weer toen ik vanmorgen al om 08.00uur vertrok bij mijn B&B .De gast vrouw en heer moesten ook werken zodoende al vroeg op weg. Na 5 km kreeg al een bergje voor de kiezen van met een gemiddeld %van 6 ,op dit bergje wat plaatjes geschoten dat jullie kunnen zien dat we Toscane inrijden.












Die bergjes hielden vandaag niet op want we zitten aan het gebergte de Apennijnen. Wat mij opviel de klimmen waren lang en de afdalingen kort.
In Loiana inkopen gedaan voor het ontbijt en de lunch.
Het onbijt op een bankje bij super gedaan want Italianen hebben slechts wat koffie en plakje cake daar kan een Fietser en Limburger niet op teren.
Na de Passo della Raticosa beklommen te hebben even een rust pauze en daar dachten er meer zo over.




Daarna kreeg ik Passo della Futa en hier nam ik mijn lunch samen ,met een wandelaar midden op een rotonde.




Hierna een afdaling en mijn navigatie moest opnieuw ingeladen worden voor een volgend deel op dat moment miste ik een afslag waardoor ik enkele kilometers moest terugklimmen.
Vanaf deze plek was het nog een dikke 40 kilometer naar Firenze.
Nog wat plaatjes gemaakt onderweg
















De wegen naar Firenze waren erg druk met autoverkeer en gevaarlijk en geen ander alternatief omdat niet de route van het boekje had gevolgd.
Voor Firenze kreeg ik nog een klim van 5 km met stijging van 8 tot 10 % en zelfs op plaatsen 12.
Ik was zo blij toen de afdaling naar Firenze begon, vergat ik een foto te maken zodat je Firenze van boven zag maar het ergste ik zag het bordje camping niet en kwam zodoende in stad terecht en in de spits.
Dat is de reden dat ik een uur moest zoeken naar de camping-jeugdherberg.
Voorlopig ga ik afsluiten om nog iets van Firenze te zien.
Tot later
Frans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten