woensdag 8 mei 2013

Dag 11 Ried-Meran

Hallo Volgers,

Gisteravond nog een keer nat geworden omdat ik het dorp in moest om iets te eten.Laat mij pech hebben ,geen enkel restaurant open, in de plaatselijke super nog wat bevoorrading voor onderweg gekocht en een flesje wijn voor op de kamer.
In een Irish Pub heb ik een biertje en een stuk pizza gegeten dat was mijn avondmaal.
In het laatste huis van het dorp Ried nog een Zimmer Frei gevonden.
De vrouw des huizes was zeer behulpzaam om mijn was te drogen ,de kleren heb ik zelf droog gekregen op de kamer door de cv hoog te zetten.
Door enkele wijntjes ben ik al gauw in slaap gevallen.
Om 06.30 uur ging de wekker en het dagelijks ritueel afgewerkt.
Om 08.15 uur zat ik op fiets om een tour oorspronkelijk tot Glurns.
In eerste instantie nog een gedeelte door Oostenrijk daarna 10 km door Zwitserland en vervolgens weer Oostenrijk.
Van hieruit gaat het richting Nauders een klim van ruim 7 km tegen 7% gemiddeld richting Reschen hier gaan over de Italiaanse grens of Zuid Tirol
nu Italia.
Na een koffie met broodje gegeten te hebben weer verder en trof Klaas uit Hilversum die ik paar dagen geleden gezien had .
We hebben een stuk samen gefietst toen hij aan meer ging eten en rusten.



Nu richting Glurns een heel mooi dorpje ,met muren omringd zoals in de middeleeuwen.






Onderweg nog wat foto's gemaakt





Het was pas 14.00 uur in Glurns en dacht dat is te vroeg om hier te blijven ,we gaan er nog een tourtje aan plakken en uiteindelijk is het Meran geworden en staat mijn kilometerteller vandaag op 130 km.



Foto onderweg in Burgeis.
In Meran dacht ik in eerste instantie op de camping te gaan staan maar door de lange rit van vandaag besloten een pension te zoeken en gevonden.
In dit Pension mooie kamer en lekker gegeten.
Tevens kon ik hier mijn blogs afschrijven en verzenden en moet niet meer de stad in.

voorlopig houd ik ermee op

Tot de volgende

Frans


3 opmerkingen:

  1. Nou Frans, je hebt er al een hele toer opzitten. Ga zo door. Wel weer jammer van de vervelende regen. We wensen je vanaf nu veel zonneschijn.
    Tot ziens,

    Pieter en Marlie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Jacques Schulpen10 mei 2013 om 09:33

    Mooi dat je al in Bella Italia bent, Frans.
    Veel zon en een voorspoedige verdere tocht toegewenst!

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hoi Frans,

    Het schiet al behoorlijk op. Marjan en ik volgen jou natuurlijk. Bij het lezen van het blog en bekijken van de foto's komen er vele vakantieherinneringen boven.
    We hopen dat je ondanks het minder goede weer toch kunt genieten van al het moois dat deze pittige tocht door Europa biedt.We zijn trots op jou en blijven je volgen.

    Veel fietsplezier van Marjan en Har.

    BeantwoordenVerwijderen