zondag 12 mei 2013

Dag 15 Montagnana-Ferrara

Beste Volgers,
Na een goede nachtrust vanmorgen al om 08.00 uur vertrokken.
Gisteren kwamen nog 2 bezoekers in de jeugdherberg echter zij sliepen in de tent.Na kennis gemaakt te hebben met Eric en Andre vertelden zij dat ze ook naar Rome fietsten.
Alleen het verschil zij waren vanuit Nederland naar Verona gevlogen .
Zij hadden nu 3 weken vakantie en deden elk jaar een gedeelte van de tocht.
Eric is tandarts en Andre werkt bij de belastingdienst.
Heel aardige mannen en houden van een biertje.
Ik kon vertrekken echter zij moesten nog de tent opruimen zodoende had ik wat voorsprong.
De rit van vandaag gaat door de Po vlakte en is eigenlijk net als Nederland vlak dus een polder landschap.
Om deze rit wat aantrekkelijker te maken heb ik er een kerktoren tour van gemaakt.




F
















































Moet je nagaan elk gehuchtje heeft zijn kerkje.
Meer laat ik er niet zien.
Vandaag was het mooi weer en het ging lekker tot het dorpje Valdentro .
Vanaf dit dorpje gaf mijn navigatie telkens de opdracht omkeren zodoende heb ik vandaag niet de afstand volgens boekje 80 km maar 120 km gereden.
Omdat het goed weer was had ik besloten
de camping in Ferrara op te zoeken. Tegen 15.30 uur kwam ik de camping op rijden en zag tot mijn verbazing dat Eric en Andre reeds uitgebreid een biertje zaten te drinken en al inkopen hadden gedaan.
Dus een uur later vertrokken en 2 uur eerder gearriveerd.Wat heb ik fout gedaan.Niet meer vertrouwen op mijn navigatie maar op het boekje rijden.
Maar ik was vandaag weer eigen wijs.
Na een gezamenlijk biertje ben ik inkopen gaan doen en daarna mijn tent opgezet.
Zelf wat klaargemaakt paella (opgewarmd) en toetje.
Ik was nauwelijks klaar toen barste een onweer los van jewelste.
Met meerdere kampeer gasten zaten wij onder een afdak te kletsen en een biertje te drinken tot het onweer was afgelopen.
Het heeft zeker 1 uur geduurd daarna ben ik gaan douchen en mijn blog gaan schrijven en het is inmiddels 09.30 uur.
Dus ik maak er eind aan en probeer deze nog te verzenden.
Tot morgen
Frans

Geen opmerkingen:

Een reactie posten