donderdag 2 mei 2013

Dag 5 Speyer-Tubbingen

Hallo vrienden,volgers etc.

Om met deur in huis te vallen ,het is nu 23.15 uur en begin aan mijn blog.
Dit heeft natuurlijk zijn reden:
Ik heb mij vandaag figuurlijk een jas uitgedaan



en waarom dan ,vanmorgen in Speyer om 08.30 vertrokken met goede vooruitzichten wat het weer aangaat.
Ik had in jeugdherberg van Speyer laten boeken voor vanavond in Tubbingen.
Eigenlijk wat de afstand betreft wat te ver maar eigenwijs is ook wijs.
Maar loontje komt om zijn boontje.
De afstand volgens boekje als alles goed te vinden nabij de 140 km.
Bij deze afstand moet je sowieso 10% bijtellen maar nu komt het door verkeerde informatie en een navigatie die niet 100 % funktioneert is mijn totaal afstand vandaag 200 km.Om half negen vertrokken en om half negen aangekomen vandaar die jas.Ik was helemaal kapot toen ik de jeugdherberg bereikte net voor duister.
Het hele verhaal bewaar ik voor thuis.
Van Speyer tot Bruchsal ging alles voor de wind.Bruchsal een mooie plaats met een Barokslot in 18e eeuw gebouwd als residentie voor de bisschop van Speyer.










Een geweldig groot verblijf voor een bisschop in die tijd en als tegenstelling een verblijf voor niet al te lieve jongens



De gevangenis.
Vanuit Bruchsal naar Pforzheim en op dit gedeelte 25 km toeslag.
Van Pforzheim naar Weil der Stadt een omweggetje van 10 km.
Op dit gedeelte geen foto's van ergernis en boosheid op mezelf en alle goden aangeroepen die er zijn.
Van Wei der Stadt in Ehningen nog een foto gemaakt






Van Ehningen tot Tubbingen 30 km terwijl ik dacht korter te rijden werden het er uiteindelijk 50 km.
Na een lekkere douche en een paar halve liters zag de wereld er weer heel anders uit.
Na zo'n inspannende en lange dag met veel stijgende kilometers en weet nog veel meer gedoe ga ik nu slapen en neem morgen een rustdag.
Tubbingen is een mooie stad met universiteit uit 1477 aan de Neckar.
Mijn zwager Joachim heeft hier zijn studies afgewerkt.
Morgen op de rustdag zal ik jullie iets van de stad laten zien.

Tot morgen

Rome Pelgrim

Frans

Location:Neckar,Tübingen,Duitsland

2 opmerkingen:

  1. Jacques Schulpen3 mei 2013 om 09:58

    Wat een tegenvaller, Frans!
    200 km fietsen op een dag; ik moet er niet aan denken.
    Geniet van je rustdag! En veel succes de komende dagen.

    Groeten,
    Jacques Schulpen

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen