donderdag 16 mei 2013

Dag 19 S. Giustino Valdarno - Assisi

Hallo Volgers,

Om 08.30 uur vertrokken op aanraden van de hoteleigenaar niet met navigatie en boekje maar zijn route naar Assisi.




Foto met vriendin van eigenaar in de eetzaal.
Net voor vertrek en jullie zien weer de regenkleding aan.Het weer is als in november zei de eigenaar normaal is het in mei altijd mooi.
Maar het weer is niet beter als in Nederland.
De eerste grote plaats die ik aandoe is Arezzo vervolgens Castilion Fiorentino dan Cortona en vervolgens langs het Lago Trasimeno





Alvorens Perugia te bereiken moest nog een heel aantal dorpjes voorbij in een van de dorpjes stond Franciscus al op pilaartje


In Perugia aangekomen is het weer een hele tour de stad door te komen.
In de stad zelf liep mij een jongeman die niet uitkeek mij met fiets en al omver.
Knie beschadigd en spiegel weer afgebroken.Het ergste van alles nog niet eens sorry zeggen en gewoon weg lopen. Voor hetzelfde geld lag ik daar met gebakken peren in het ziekenhuis.
Op een gegeven moment ontdekte ik het bord Assisi en reed verder echter niet in de gaten te hebben dat ik een snelweg en tunnel inreed waar alleen auto's toegang hebben.
Een getoeter en lichtsignalen maar draaien was niet mogelijk, gelukkig kon ik aan het einde van de tunnel een afslag nemen en weer op de provinciale weg komen.
Het volgende bord gaf nog 30 km aan naar Assisi en ik had er al 100 op zitten dus weer een lange dag (8 uur op de fiets een complete werkdag) .
Toen ik het verlossende bord zag



En de stad op de berg


was ook deze dag aan zijn einde wat het fietsen aangaat.
Nu nog even de Ostello della Pace zoeken en gauw gevonden.
Vandaag heb ik besloten een rustdag te nemen in Assisi en de stad eens goed te bezichtigen en voor vrienden en voor mij zelf een kaarsje opsteken bij Franciscus.
Door de regen waren mijn kleding zodanig vuil en nat ,dat er een wasje moest gebeuren alleen hoop dat ik het droog krijg want de weer voorspelling voor morgen beloofd niet veel goeds.
Het diner heb ik met een echtpaar uit Zweden en een stel uit Noord-Italiƫ genoten.Na kennis gemaakt te hebben vertelde elk zijn dag belevenis.
De conversatie taal was engels.
Na het eten heb ik deze blog geschreven en hoop jullie morgen iets te vertellen van Assisi.

daaaaaaaaaaaag

Francesco

2 opmerkingen:

  1. Jacques Schulpen17 mei 2013 om 09:24

    Wat jammer toch van het slechte weer, Frans.
    Je blog van vandaag was een blik van herkenning. De plaatsen die je hebt gezien, hebben wij bezocht tijdens een zonnige vakantie in 1991 aan het Trasimenomeer.
    Nu de laatste loodjes nog. Veel succes!!

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frans,

    Je bent toch duidelijk geboren voor de regen,maar net als vorig jaar petje af voor wat je weer aan het presteren bent.
    Wel vaker het boek volgen, scheelt heel wat kilometers omrijden.
    Vind het elke dag weer spannend om je avontuur te volgen.
    Verwonder me over de multiculturen talen die je spreekt en de contacten die je legt.
    Namens geertje en de kinderen wens ik je nog veel plezier en goed weer toe.
    P.S. troost je in Nederland is het nog veel slechter weer.
    Gr. Peter,Geertje.Stefan en Anouk

    BeantwoordenVerwijderen