zondag 19 mei 2013

Dag 22 Civita Castellana - Roma

Hallo volgers,

il arivo a Roma





Het heeft even geduurd voor dat ik op deze plaats een foto kon maken.
Er waren vandaag meer dan 500000 mensen op de been ,want il papa maakte in zijn paus mobiel een rondrit door Vaticaan stad en probeer maar door deze mensen massa heen te komen.
Vanmorgen in het hotel om 08.15 vertrokken na een mager ontbijtje echter ik had mij nog iets bewaard van gisteren.
Gisteravond nog een lekkere pasta met wijntje gegeten.
De hotelhouder bracht mij met zijn auto er naar toe en werd ook opgehaald.
Wat een service.
Onderweg voor de laatste 60 km en nog paar foto's






De eigenaar had mij gezegd het is alleen maar dalen naar Rome maar dat is niet waar ,de eerste 40 km gingen op en neer dus toch nog even afzien.
Bij het bereiken van de voorsteden van Rome werd al drukker eindelijk Rome.
Bij een bar even een fles cola gekocht ,mijn bidon gevuld en de rest weg gekloekt ,ik was uitgedroogd.
De barman gevraag hoe te rijden naar St. Pietersplein en dat viel achteraf wel mee maar met zo'n drukte had ik niet gerekend overweldigend.
Je moet het gezien anders geloof je het niet.
Na afloop moest ik slaapplek zoeken en gekozen voor la casa del pellegrini.
de weg er na toe was zeker 6 km en met af toe vragen werd ook de via Cavani gevonden.
Ik werd begroet door een zuster en later een man die me even wegwijs maakte maar direct zei je kunt hier maar 2 dagen blijven dat zijn de regels.
Volgens mij verblijf ik hier 2 dagen gratis maar je moet bewijzen dat je pelgrim bent.
Maar dat is niet moeilijk met zo'n voorkomen.
Ik laat jullie nog wat foto 's zien van het St. Pietersplein en als goed kijkt zie je il papa Francesco.





Ik werd door veel mensen bewonderd en wilden een foto van mij maken zo een Zwitserse uit Geneve



Vervolgens iemand uit Ierland en Argentina ,Italiƫ en andere landen daar doe je het voor een beetje erkenning voor je prestatie.
Ik zit mijn blog te schrijven in een bar in Rome en ga jullie voorlopig a reviderci zeggen en beloof meer.

tot later

francesco pellegrini di Roma

Basta ,finito ciao ( een aardig woordje Italiaans.

5 opmerkingen:

  1. Nou Frans, proficiat weer met deze prestatie!!!!!!!!!!!!! Geniet nog van Rome en van een beetje rust voordat je de terugweg aanvaardt.
    Zien je de volgende week weer thuis.
    Veel groetjes van
    Pieter en Marlie.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Enorme prestatie!! Het lijkt ons een geweldig gevoel om met het bezoek aan het Sint Petersplein de kroon op je prestatie te zetten. Net zoals vorig jaar Santiago.
    Heel veel groeten en bewondering uit Horn van Har en Christien.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Jacques Schulpen20 mei 2013 om 09:22

    Bravo, Francesco!! Petje af.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Gewldig Frans!!!! van Harte Gefliciteerd met deze prestatie!!!
    Rust nog een paar daagjes uit bij de zustertjes en geniet nog van Rome.
    Een mooie stad we zijn er geweest maar niet op de fiets.
    Goede thuis komst.
    Groetjes, Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Proficiat Frans,

    Dit moet een fantastisch gevoel zijn om Rome te bereikenen jouw droom te realiseren.Zeker na een tijd dat het er in eerste instantie niet in zat. Geniet nog van de prestatie die je hebt neergezet. Hopelijk zie ik je deze week nog bij thuiskomst.

    Groeten van Marjan en Har

    BeantwoordenVerwijderen