dinsdag 21 mei 2013

Dag 2 in Rome

Hallo Volgers,

Ik werd vanmorgen om 07.30 uur wakker ongekend na 3 weken tussen 6 en 7 en iedereen was al weg (de Italiaanse Pellegrini) en niks van gehoord.



Mijn slaapplekje.
Ik zat dus vanmorgen alleen aan het ontbijt met de beheerder.
Ik moet hem zoveel complimenten geven voor wat hij doet speciaal voor mij dus" milli grazie, grazie di tutto ".
Ik heb vandaag tot 15.00 uur de tijd om de stad te bezichtigen en heb voorgenomen tot 12.00 uur dat ook te doen.
Allereerst op zoek naar het Colosseo


Foro Romano


Therme di Caracalla


En nog veel andere



Tegen de middag weer terug naar mijn verblijf voor de lunch.
Daarna moest ik alles in gereedheid brengen voor mijn verplaatsing naar Centro Pellegrini op de Via Vincenzo Ambrosio 9 .( hint voor pelgrims)
De taxi die mij kwam halen heeft geloof ik heel Rome doorgereden, zo leek het en de prijs was er ook naar 25 euro.
Aangekomen in het Centro werd ik alleraardigst ontvangen door een mevrouw.
Ze maakte mij wegwijs en ik heb mijn plekje weer gevonden.
Een mooie kamer met alles erop en eraan alleen voor mij daarom kost het ook wat maar 20 euro met ontbijt is voor roomse begrippen een lachertje.
Dus besloot ik na alles op mijn kamer gebracht te hebben dit blogje te schrijven.
Het is nu bijna 17.00 uur en denk nog even de buurt te verkennen.

Tot later

Frans

2 opmerkingen:

  1. Dag Frans,
    Geniet nog van je verblijf in Rome. Dat heb je dubbel en dik verdiend. Al aan het nadenken over een volgende uitdaging?
    Groetjes uit Horn van Har en Christien.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frans,

    Je 2de fietsavontuur zit er weer op. Wederom hebben we je fietstocht naar Rome met veel belangstelling gevolgd en zijn we benieuwd of er alweer nieuwe plannen zijn voor een volgend fietsavontuur en waar die dan heen zal gaan. Geniet nog van je resterende dag in Rome en A presto fratello.

    Henk, Sonja, Quint & Bente

    BeantwoordenVerwijderen