maandag 30 april 2012

2e. Dag

Om 08.30 uur vertrokken bij Severine et Olivier Gaspard geweldige gastvrije mensen.Na 3 km ben ik linksaf gegaan i.p.v rechtsaf en natuurlijk ook weer een berg echter na 2 km had ik het door dat ik niet goed zat dus omdraaien.
In Les Forges haalde een pelgrim uit Denekamp mij in en zijn toen gezamenlijk naar Moulin de Bistain gefietst. Deze camping had ook cafe-restaurant waar we koffie en een belgische wafel met slagroom hebben genuttigd en daarna heeft deze mij geholpen met mijn voortassen en het voorbeeld was zijn fiets.Nu rijd ik veel veiliger omdat er meer stabiliteit in het stuurzit.Vervolgens hebben wij tocht gezamenlijk voorgezet.Na 10 km heeft hij de tocht verder alleen voortgezet omdat hij beter kon klimmen. Later trof ik een belg uit Verviers die in Luxemburg op vakantie was en ben met hem tot Bastogne gefietst.Na Bastogne besloot ik door te gaan omdat het nog vroeg in de middag was.Echter vandaag ben ik eerder naar een slaapgelegenheid gaan zoeken. Uiteindelijk ben ik in L'Egise terechtgekomen bij docteur Sepulchre welke met zijn echtgenote ook een chambre d'hotes runt.Dus vandaag een prachtige kamer met bad waar ik gretig gebruik van heb gemaakt.
Verder ga ik hier mijn avondmaaltijd gebruiken en ik heb een trek dat wil je niet weten.
Dus voLgers en lezers van mijn blog tot morgen.

Ps. De pelgrim uit Denekamp heb ik weer ingehaald even gestopt en doorgegaan .Hij haalde mij wel in maar mooi niet.



- Posted using BlogPress from my iPad






Location:L'Eglise

5 opmerkingen:

  1. Hey daddy,

    Wat fijn om te lezen dat de 2e dag al een stuk beter ging. Je leert natuurlijk elke dag weer een beetje bij en wordt het al wat minder spannend. Leuk dat je al meteen andere mensen ontmoet.
    Let goed op jezelf, maar gniet vooral van alles wat je meemaakt.

    Liefs Maud & Ed

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frans,
    Na een eerste poging probeer ik het een 2e keer.
    Na wat tegenslag komt het toch nog goed. W ehadden al gezien dat je fiets erg in
    de zigzag ging toen je vertrok. Maar voor de derde dag veel succes en France. We hopen dat het goed gaat en dat je nog wat pelgrims en goede slaapplaatsen zult vinden. Louis eAnnemie

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha Frans,

    Nou, alweer een dag afgerond. Voor wat betreft de stabiliteit van de fiets: ik denk dat je de zwaarste spullen op het achterwiel moet hebben en ook dat links en rechts ongeveer hetzelfde gewicht heeft.
    Het dorpje waar je nu zit kan ik niet vinden op Google Maps; misschien kun je bij volgende verslagen aangeven bij welke grotere plaats je zit (als het tenminste niet teveel moeite is). Hoe gaat het met de blessure ? Anders laat je docteur Sepulchre er maar eens naar kijken.
    Veel succes met de volgende etappe !

    Frans, Budel

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Frans,

    Ik vind het erg leuk om je wel en wee op je blog te kunnen volgen. In de week vóór je vertrek heb ik een boek over de Camino gelezen; "om in de stemming te komen".
    Geniet van dit avontuur, de landschappen en vooral ook de mensen die je zult ontmoeten. Want ook zij maken de Camino.

    Groeten,

    Jacques Schulpen, Melick

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Frans,


    Hopelijk uitgerust.In theorie lijkt het allemaal simpel.
    Om overal de goede weg te vinden is dus niet zo gemakkellijk.
    Dit kost extra energie. Sterkte ermee vandaag!

    Ik blijf het volgen.

    Gr. Har

    BeantwoordenVerwijderen