dinsdag 1 mei 2012

3e.Dag 1 mei

Vanmorgen vertrokken met een bleek zonnetje in L'Eglise richting Abdij van Orval. Na een heerlijke nachtrust en goed ontbijt ging het fietsen vandaag buiten verwachting goed.
I.v.m. 1 mei viering waren er overal brocante markten en moest daardoor wat omleidingen nemen en natuurlijk wat meer kilometers.
Bij de Abdij weer een stempel gekregen en pelgrim uit Denekamp gezien.
Na Orval richting Montmedy waar ik de citadel heb bezocht.
Vandaag was het prachtig fietsweer niet te warm en geen regen echter wel veel tegenwind en natuurlijk heuvels.
Na Montmedy richting Dun sur Meuse en vervolgens langszaam op zoek na een slaapgelegenheid.In Romangne zag ik een camping a la ferme "La Gabrielle.De eigenaar verwelkomde mij met een heerlijke koude cola het was of de engel Gabrielle je op de tong p....?In Romagne ligt het grootste amerikaans militair kerkhof van Europa.Dit heb ik dan ook bezocht na een wandeling van 45 minuten. Grandioos zie foto.Dus vandaag moest ik voor het eerst mijn tentje opzetten en niet slecht voor beginneling.
Daarna een wasje gedaan en een zelf gemaakte nudelmaaltijd met brood geserveerd.
Daarna ga ik mijn blog schrijven en dit is het resultaat.Tot morgen.



- Posted using BlogPress from my iPad


























P.s. 1 foto is nog van gisteren moet ik nog verwijderen echter hoe.

Location:Romagne s/s Montfaucon

2 opmerkingen:

  1. Hoi Frans,

    je gaat werkelijk als een speer. Je bent nu al een heel eind verder dan wij na drie dagen (wij hebben toen overnacht in Montmédy).
    Pas op dat je jezelf niet in de vernieling fietst en dat het 'leuk' blijft.
    Ik volg je iedere dag (via mijn routeboekje Langs Oude Wegen)en geniet ervan.
    Een vraagje: kun je niet elke dag even je eindbestemming aangeven en het aantal gereden kilometers?
    We hebben gelukkig weer mooi weer (afgezien van de wind dan). Ik heb zelf ook weer een paar dagen lekker kunnen fietsen. Maar niet die 'prof-afstanden' van jou.
    Frans, ik wens je voor de rest niets dan goeds!
    Buon camino en ultreia!
    May Quaedflieg

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frans,

    Alweer een flink stuk opgeschoten, je zit ondertussen al een eind in Frankrijk. Ik hoop dat je goed geslapen hebt in je tentje. Vanaf morgen ben ik een tijdje weg; ik hoop dat ik jouw blog vanaf Slovenie kan volgen.
    Veel succes en veel plezier op je reis !

    Frans, Budel

    BeantwoordenVerwijderen