donderdag 3 mei 2012

dag 5 donderdag 3 mei

Vanmorgen om 09.00 uur vertrokken uit Lettrée nadat Mw. Collard en kleindochter van mij een foto hadden gemaakt.
Het was droog en kon zonder regenkleding vertrekken echter wel fris.
Gelukkig bleef het droog en af toe liet de zon zich kijken en dat was niet onaangenaam.Mijn doel vandaag Troyes en iets verder overnachten.
Ook vandaag geen pelgrims ontmoet of ik lig voor of achter.
In Troyes aangekomen heb ik het centrum bezocht omdat en moest wachten tot de Kathedraal openging dat was om 14.00 uur.
Op het plein voor de kathedraal trof ik stel uit Scharnewoude welke wel even op mijn fiets wilden letten zodat ik kerk kon bezichtigen en een stempel kon halen.Na 15 minuten had ik het gezien en bedankte het stel en wenste hun nog een prettige vakantie.
Nu nog even de stad uit en weer op de route terecht komen dit is altijd een probleem voor mij na enig zoeken was dat ook weer een feit.Vandaag rustig gepeddeld want mijn benen deden een beetje zeer maar toch 105 km .
In een klein dorpje was een café waar ik colaatje heb gedronken en naar slaapplek heb gevraagd.Als antwoord kreeg ik Jeugny en daar vertoef ik nu eigenlijk heel luxe.
Wel heb ik een probleem omdat vergeten ben te pinnen ,de oplossing horen jullie morgen.
Gisteren kom ik mijn blog niet verzenden omdat Mw. Collard geen wifi had en alleen maar vaste verbinding en vandaag lukt het ook nog niet ?
Ik ga nu naar een oplossing zoeken.





- Posted using BlogPress from my iPad












Location:Jeugny ( Montigny les Monts)

5 opmerkingen:

  1. Hoi Frans,

    Misschien heb je het als PSV fan gemist, maar het cluppie AJAX is net gehuldigd na een 2-0 overwinning op VVV.
    Het was een feest!

    Leuk om je verslagen te lezen.
    Goed uitrusten en succes alweer.

    Groeten,
    Fam. Heldens.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Beste pelgrim,

    alweer een dag ten einde. Het weer mocht beter zijn. Ik zie op Buienradar.nl dagelijks de wolkencomplexen over Noord-oost Frankrijk jagen en moet dan telkens aan jou denken. Veel sterkte. Je schiet lekker op. Alle respect. Als ik het goed bij elkaar geteld heb, zit je nu op 670km. Voor ons was dat destijds tot hier 534km, zo heb ik even nagecheckt.
    Jasmmer van die leuke duitse... dan had je maar naar Rome moeten gaan... :)
    Frans, het beste voor de komende dagen en tot wederschrijfs.

    May Quaedflieg, Landgraaf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Frans,We hadden je al een dag gemist maar toch doorgefietst, je schiet goed op, volgens jouw plan kom je morgen al in Vezelay? We volgen alle villages in Frankrijk waar je voorbij komt.
    Naar het zuiden wordt het beslist beter weer pik ook een wijntje mee uit die mooie wijnstreken.
    We hopen dat je weer snel medepelgrims ontmoet tot de volgende info. Groeten van Annemie en Louis oet Häör.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Frans,
    ik heb al twee dagen niets van je 'gehoord'. Alles oké?
    Ik zie op Buienradar dat het weer vreselijk is. Alleen maar regen en tegenwind. Veel sterkte toegewenst! Een pelgrim geeft niet op. Ultreia!
    May Quaedflieg, Landgraaf

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Hoi Frans,

    De eerste week zit er bijna op. Zo te lezen gaat het voortvarend. Maar van een leien dakje zal het zeker niet gaan.
    Heuvel op en af, regen tegenwind en vele kilometers lege stukken.Alleen met je eigen gedachten. Slapen op een harde ondergrond. Afzien.
    Steeds zal er toch aan het einde van de dag het gevoel van tevredenheid zijn met het doel, genieten, en die Schelp ophalen.

    Gr. Har

    BeantwoordenVerwijderen