donderdag 31 mei 2012

Dag 32 30 en 31 mei

Hallo volgers,lezers en vrienden van mijn blog,


We zijn weer thuis,gisteravond om 22.45 uur geland in Dusseldorf Airport.
Jeanne en Maud hebben mij opgehaald en daarna huiswaarts.
Bij aankomst zag ik het huis versierd met slingers en spandoek met de tekst "welkom thuis pelgrim " waar ik toch even emotioneel van werd.
Gisteren nog even een hectische dag gehad in Santiago. Ik had mijn vlucht via internet bij Air Berlin geboekt echter de fietstransfer boeken moest 48 uur van tevoren en dat ging via internet dus niet meer lukken dat moest dan op de luchthaven gebeuren.
Om 16.00 uur zou een taxi mij ophalen bij albergue en naar de luchthaven brengen omdat ik mijn gedachte had dat het vliegtuig omstreeks 19.00 uur zou vertrekken.Zoals gebruikelijk deed ik nog een check van de vlucht en zag dat ik niet om 19.00 uur vertrok maar om 17.30 uur.
Dus paniek in de tent met enige hulp van de beheerder van de albergue die via de taxicentrale de taxi kon opsporen welke besteld was door fietshersteller die mijn fiets deed verpakken heeft hij kunnen regelen dat taxi om 15.30 uur voor de albergue stond.
Hij was er dan ook om 15.30 uur vervolgens de fiets ophalen en met rotvaart naar de luchthaven.
Om circa 16.30 uur op luchthaven eerst mijn fietstassen laten sealen en daarna naar de balie waar het inchecken reeds bezig was.Gelukkig ging dit goed echter het vervoer van de fiets nog.De medewerkster van incheckbalie was zo vriendelijk met mij mee te gaan en liet alle wachtende achter mij staan en ging met mij naar een balie van Iberia waar alsnog de papieren voor de fiets geregeld werden zodat hij gelijk met mijn vlucht meekon
Toen dit alles klaar was viel er een last van mij af ,door de poort en niet lang erna kon ik al het vliegtuig in.Dus eerst richting Mallorca en van Mallorca naar Dusseldorf.
Om 24.00 uur weer thuis en zag dat mijn dochters het huis hadden versierd met spandoek waarop welkom thuis pelgrim.
Geweldig nog even 1 uurtje vertellen en naar bed ,mijn eigen bed, lekker.
Volgende morgen toch weer vroeg wakker en het was ook nodig want vanaf 09.30 bleef de telefoon rinkelen en kwamen al bezoekers die mij kwamen feliciteren en verwelkomen.
Dit ritueel heeft zo de hele dag geduurd en tegen 24.00 uur was het weer rustig om huize Jessen.
Vandaag alles weer op zijn plaats brengen zodat het normale leven weer zijn gang kan gaan.
Via deze blog dank aan iedereen voor de belangstelling via persoonlijk bezoek en attenties ,telefoontjes en kaarten en mails.
Dit was een mooi slot van mijn pelgrimage en waar ik een mooie herinnering aan heb overgehouden.
Mijn belevenissen zal ik nog vaak aan belangstellende vertellen en zelf in gedachte nog herbeleven.

Bedankt aan alle volgers ,lezers en vrienden
Het was geweldig.


Frans Jessen






- Posted using BlogPress from my iPad









Location:Haelen

1 opmerking:

  1. Ha Frans,

    Ook in "huize De Visser" is de rust weer weergekeerd. Ik ben gisteravond thuisgekomen na een iets minder hectische, maar wel wat langere terugreis met de trein. Het was leuk om je ontmoet te hebben. Volgens mij heb je inderdaad ook een fantastische tocht gehad waarbij je naarmate je vorderde toch wel een lekker tot rust bent gekomen (de eerste weken fietste je volgens mij nog wel eens een kilometer of 30 per dag de verkeerde kant op!)

    Ik ga je binnenkort nog wat foto's mailen. Heb jij toevallig nog een e-mailadres van Matthijs, de NS-conducteur? Ik had het opgeschreven maar kan het niet terugvinden. Ik wil hem ook nog wat foto's mailen.

    In ieder geval het beste de komende periode. Ik ga maandag weer aan het werk. Ik neem aan dat jij maandag voor de lunch een Amstel Gold-race uitrijdt. Moet kunnen met de huidige conditie. Die moeten we toch vast zien te houden!

    Hasta luego!

    Groet vanuit een regenachtig Sliedrecht
    Han de Visser
    http://www.han-op-weg.blogspot.nl

    BeantwoordenVerwijderen