zondag 6 mei 2012

Dag 7 zondag 6 mei

Nog even terug komend op gisteren ik zou namelijk op zoek gaan naar een wifiplek van waar ik mijn blogs kon verzenden.Ik wist dat dit kon bij mc donalds.
Na even vragen aan een garçon want wie weet van de jeugd niet waar een mc is.Daar aangekomen en een menu besteld en kijken of mijn i-pad het doet. Geen verbinding alleen via een you tube account dus dat ging niet lukken.Daarna maar weer terug naar Espace Bernadette.
Vroeg naar bed is ook niet slecht zeker na die klote dag van gisteren.
Vanavond heb ik naast Bernadette geslapen (ja die van Lourdes) alleen zij lag in een sarcofaag en ik op mijn kamer. even een klein mopje van heeeel vroeger. Man zei tegen zijn vrouw die ook Bernadette heette toen hij de gazet aan het lezen was
"Bernadette doe wat voor je tetten anders gaat hij door de gazette"
Nu weer naar de orde van de dag.
De hemel zag er weer niet goed uit een bewolking van jewelste dus na een goed ontbijt en iets voor onderweg vertrok ik om 9.00 uur vanuit Nevers.
Vandaag had ik mij voorgenomen het rustig aan te doen en slechts een 80 km te fietsen.Onderweg heb ik inderdaad weer fietsers gezien echter geen pelgrims. Eerst tegen 13.00 uur trof ik bij een cafe een man aan met fiets en korte broek en weinig bepakking. Hij stelde zich voor als Mathijs de Slechte ja die van boekwinkels in Maastricht en overal welke pas failliet zijn gegaan.
Hij was nu fietsend richting Cahors waar hij een huis bezat en ging denken wat nu te beginnen.Eventjes later kwam een jong stel achterop zij hadden de vaart er goed in.Zij maakten een vakantie trip van 4,5 maand met de fiets door Europa. Zo hebben wij met ons vieren een kilometer of 50 samen gefietst en over weer wat gesprekken gevoerd.In St. Amand heeft ieder zijn eigen ding gedaan. Mathijs ging nog een stukje verder en het stel ging lunchen. Wat ging ik doen ,ja inderdaad stoppen.In het routeboek stond een adres in Drevant wel 5 km buiten de route.In eerste instantie niemand thuis echter via een heel vriendelijke man en vrouw toen ik net mijn regenkleding weer wilde aandoen zei deze kom in de garage schuilen dat liet ik me geen 2 keer zeggen.Ik vertelde hen dat ik bij de gite in het dorp wilde slapen.
Wacht even zei hij ,ik weet wie de eigenaresse is en bel wel even want zij woont op een ander adres.Tijdens dit gebeuren werd ik zelfs in de woonkamer gelaten en werd me iets te drinken aangeboden.
Heel aardige mensen en luisterden naar mijn verhaal over de camino.
De man bracht mij naar het adres waar ik mij intussen heb geïnstalleerd en een bad heb genomen en deze blog geschreven die ik nu ga verzenden bij de over buurman want die heeft wifi. Dit is een complex verhaal dat ik jullie bespaar en nu nog even een foto van de gite en mijn kamer voor de rest geen foto's wegens slechte weer.
Helaas ook niet van Bernadette e.d.
Tot morgen




Ap



- Posted using BlogPress from my iPad(

Location:Drevant gehucht bij St Amand- Montrond

3 opmerkingen:

  1. Hoi Frans,

    Iedere dag een mooi verhaal,
    we blijven je volgen.
    Succes op de verdere reis.

    Henk en Maria

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans,
    eindelijk weer on line na een nacht naast Bernadette...
    Je bent geweldig opgeschoten. Complimenten. Jij hebt 7 dagen nodig gehad waar wij er 11 over deden. Het verschil tussen 'amateurs' en gewone liefhebbers, delettanti...
    Ik kan me uit 2009 een grijs, regenachtig Saint-Amand-Montrond herinneren, op de plaatselijke camping. Met de nodige problemen om de was (onze fietsbroeken dus) droog te krijgen.
    Ieder zijn eigen verhaal. Ik blijf genieten van je verhalen, het voelt alsof ik samen met je op weg ben, met onuitwisbare beelden voor ogen van 3 jaar geleden.
    Het weer wordt beter, een een stuk warmer!
    Geniet ervan. Buen Camino. Ultreia
    May oet Landgraaf

    BeantwoordenVerwijderen
  3. He,he,
    we waren je kwijt 2 dagen zelfs. Jammer van dat slechte weer maar het wordt beter naar hdt zuiden. Je zit er goed in en wat een medewerking van alle mensen dat is toch geweldig datzelfde hebben ook wij ervaren nu op naar he zuidwesten van frankrijk. Veel succes vedder.
    Tot de volgende blog.
    Annemie en Louis

    BeantwoordenVerwijderen