zondag 13 mei 2012

Dag 15 13 mei

Beste volgers,

Na een redelijke nacht geslapen te hebben in het lokaal achter de kerk werd ik om 06.15 wakker.Gelijk opgestaan wassen en inpakken het gebruikelijke ritueel van een pelgrim.Om klokslag 07.30 uur zat deze jongen op zijn fietsje.Het weer was aan de frisse kant en behoorlijk veel wind maar wel in mijn voordeel.Gisteren had ik meer kilometers willen maken echter heb verstandig wat rust genomen.Dus vandaag de schade wat terug pakken, de eerste stad Moissac ligt op 35 km in een redelijk snel tempo afgelegd.Volgende richtpunt Auvillar.Een groot gedeelte van deze afstand gaat over fietspad tussen 2 kanalen lekker vlak fietsen want normaal is hier geen meter plat.
Voor je Auvillar binnenkomt moet je nog een flinke kuitenbijter nemen en ineens hallo frans en wie zag ik een van de pelgrims van 2 dagen geleden.
Samen koffie gedronken en hij vervolgde zijn weg maar gaf mij een raad het stadje even te bekijken en het uitzicht naar het dal.
Natuurlijk heb ik die raad opgevolgd en het was de moeite waard.
Bij het stadje uitrijden weer een kuitenbijter schat zo'n 12a13% van een dikke kilometer en dat hakt erin.Langszaam moest ik voor de inwendige mens gaan zorgen.Ik besloot dit te doen in Miradoux en de afstand tussen die 2 plaatsen was veel klimwerk en een kilometer lijkt wel 5 km dus afzien.In Flamerens reed de andere pelgrim mij achterop want hij had hier geluncht wat ik in Miradoux zou doen.Langs de weg in dit plaatsje zag ik het huisje van Jereska een vrouwtje wat haar huis heeft opengesteld voor alle pelgrims te voet of fiets en geeft hun wat te eten of te drinken en wat fruit voor onderweg.
Daarna krijg je een tampon met iets persoonlijk erbij geschreven en als je weggaat zingt ze het ultrealied.Vanmorgen had ik besloten tot Lectoure te fietsen en ben dan ook gestopt voor vandaag.In de refuge kreeg ik gelukkig een plekje met 4 vrouwen op de kamer.Jullie hoeven echt niet jaloers te worden dit is heel normaal in de refuges.Wachten tot douches vrij want de dames waren voor daarna mijn was gedaan.Vandaag heb ik wel 50 wandelpelgrims gezien dus het wordt nog druk in de refuge.
Ik ga een cafeetje zoeken voor de blog te verzenden maar zit deze nu te schrijven op het plein waar de fransen aan het boulen zijn.
Dit cafe biedt geen mogelijkheden misschien elders.Om 19.00 uur is eten de refuge ik laat mij verrassen.
De rest later?









Cafe op het plein in Castelnau-Montratier waar ik mijn heb geschreven














Foto van Jereska

















Foto's vanuit Auvillar













De rest toch nog.
Even onze balans op maken na 2 weken onderweg vandaag meegerekend.
Km stand was 900 + 650 volgens routeboek + 75 fout= 1625 km.
Ik denk over 3 dagen de Pyreneeën te bereiken.Volgens route boek nu 1365 km.
Net hebben wij gezamenlijk gegeten in de refuge. Wat schafte de pot!
Soep carotte,een soort rijst heet anders met gemengde courgette en kip en als toetje appelcompote + cakevlaai en natuurlijk een glaasje wijn.
Verdere regel van de refuge dat je om 22.00 uur binnen moet zijn.



Refuge hotel trois ballons


Kathedraal t.o. de refuge



Het gezamenlijk diner

Location:Lectoure

Geen opmerkingen:

Een reactie posten