donderdag 3 mei 2012

4e Dag 2 mei

De eerste nacht in de tent viel tegen ,ondergrond hard, koud en vochtig ( tent ventileert niet goed).Tegen 06.00 uur werd ik wakker en keek naar buiten en het zag er niet goed uit. De regen kon elk moment beginnen zodoende direct mijn spullen gaan inpakken en tent afbreken en mij gereed maken voor vertrek.Uit voorzorg mijn regenkleding aangedaan en vertrok om 08.00 uur van de camping.Ik was nog geen kilometer weg en het begon te plensen en af en toe een bliksem en donderslag.
Tegen 13.00 uur werd het minder en mij van de regenkleding ontdaan en restaurantje opgezocht in L'Epine waar ik een foto heb gemaakt van de Basilique.Een kop koffie met een croque monsieur ging er in als koek.
Daarna richting Chalons-En-Champagne en voor mij zag ik een pelgrim de eerste vandaag en het was een haar.Ik vroeg of ik haar tot Chalons mocht begeleiden.We kregen een leuk gesprek en ze vertelde mij dat ze duitse was echter in London-Canterbury woonde.Ze was op weg naar Rome en wilde over 5 weken aankomen dan was haar vader jarig.Na 6 jaar in het bankwezen te hebben gewerkt was het over en besloot nu deze tocht te maken.Haar naam is Alexandra 29 jaar ( foto) en zij had een hotel geboekt in Chalons dus onze wegen scheiden ons hier (jammer dat zij naar Rome ging). Toen ben ik alleen de cathedraal van Chalons gaan bekijken echter niet lang want het was nog droog en dacht nog wat kilometers maken.Ondanks het slechte weer toch een flink aantal kilometers gefietst circa 115.
Helaas kan ik op mijn gps niet kms aflezen omdat er iets hapert.Na 105 km vond ik het welletjes en ging zoeken naar een slaapgelegenheid en vandaag kwam ik in Dommartin-Lettrée terecht.Hier was een manage met camping.
de eigenaresse wilde mij een plaats aanduiden echter ik zei geen tent vandaag met deze vooruitzichten maar een kamer.
Na enig aarzelen heeft ze mij de kamer van een van de kleinkinderen gegeven.Een heerlijke douche en een goed bed is zeer belangrijk na een zware fietsdag.
Om 20.00 uur kan ik gaan eten met de familie en ik heb er zin in.Als het meezit morgen tot Troyes-Vezelay.



- Posted using BlogPress from my iPad


















Location:Dommartin-Lettrée (circa 20 km voor Mailly-le camp)

1 opmerking:

  1. toppie man gaat goed zie ik.Leuke foto"s. Geniet er maar lekker van. gr Peter er Karin.

    BeantwoordenVerwijderen