donderdag 17 mei 2012

Dag 19 (2)

Hallo volgers,

Hier ben ik weer.
Ik heb mij net zelf een maaltijd gemaakt en deze naar binnen gewerkt ,het klinkt net of het niet gesmaakt heeft echter het tegendeel is waar.
Hier is een refuge (albergue)dus in 't vervolg zal ik dat woord gebruiken.
In deze gelegenheid heb ik een fietser uit Wattenscheid getroffen en heb met enkele biertjes gedronken.Deze man had ik ook al gezien in St. Jean-P.d.P.
Vandaag merkte ik voor jet eerst iets achtergelaten te hebben en wel mijn wasmiddel dus heb ik mijn doucheshampo gebruikt.
Verder kan ik jullie mededelen dat alles goed is alleen de moeilijkheid is de spaanse taal of liever gezegd het baskisch, daar naast spreekt bijna niemand een woord engels of frans.
Wel wil ik nog verklappen dat mijn ogen een leesbril nodig hebben en in mijn fietsbril zitten geen glazen op sterkte en dat is de reden dat ik plaatsen niet goed lees in mijn routeboek.Hiervoor moet ik een oplossing zoeken.Helaas kan ik geen smeuïg detail vertellen wel zijn er twee leuke en knappe hongaarse meiden waarmee ik een leuk onderhoud heb gehad verder wat moeten die met zo'n oude bok.
Nu laat ik wat foto's zien van gisteren en vandaag.

Tot morgen







- Posted using BlogPress from my iPad






Deze foto's zijn nog uit St. Jean en verder



Dit is CJ uit US echter is Taiwanees hem zie ik regelmatig tijdens de beklimming van Ibaneta







Op Ibaneta een Ier, een Duitser,CJ en ikzelf op de top



Zelf op de top van de Ibaneta.
Helaas van Roncesvalles geen foto's

Morgen meer

Location:Cizur Mayor

4 opmerkingen:

  1. Ha Frans, ik zit na vandaag in Igeldo, een paar km ten westen van San Sebastian. Weer een stormachtige dag vandaag. De windstoten waren zelfs zo zwaar dat ik eerder naar de kust ben gegaan en de Col de Courlecou overgeslagen heb. Ik heb zelfs voor mijn eigen veiligheid af en toe even gelopen. Die fiets is net een zeilboot met al sie tassen
    Succes weer de komende dagen. Ik blijf hier eeb dag uitrusten en wassen

    Groet, Han

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frans,

    Als ik het zo lees is het een gezellgige boel daar en het weer is ook steeds beter aan het worden zo te zien. Volgens mij lig je goed op schema, ondanks dat je route niet meer zo goed kan lezen. In Spanje kun je je ook meestal wel redden met een paar woorden (cerveza, por favor!!!). Leuke foto's verder, alleen ik mis die foto van die twee Hongaarse meiden. Die heb je natuurlijk bewaard voor je privé-archief. Fiets ze en tot gauw!

    Groeten William

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Goedenavond beste Frans,

    Hier een reactie van Marlie en Pieter.
    De landkaart ligt op tafel waar Marlie dagelijks de afgelegde route aanstipt. Ondanks de missers van links en rechts kunnen we zien dat je wel vooruit trapt en niet achteruit. Het schiet behoorlijk op. Een geweldig avontuur in je eentje, maar geniet vooral van de prachtige omgeving en van de vrijheid. Waarschijnlijk zijn wij bij je terugkomst met vakantie maar dat vieren we wel op een later tijdstip.

    Groetjes,

    Marlie en Pieter.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Frans.
    Hoe is ut met dig, waauw wat hesse al un afstand aafgelag.
    De zuls wal lache, um die berichtjes, ik in ieder geval wal.
    Behalve die andere talen, mos dig nauw ok nog wat plat leze, altans, do haj ik now zin in.
    Ikzelf heb nit vul nieuws, en sjaak al gaar nit.
    Ik hoap dat ut de volgende kier ok wer lukt, um dig op de fiets, en zoe wiet weg, met wet onzin te bereechte.
    Groetjes jack en jose.

    BeantwoordenVerwijderen