vrijdag 18 mei 2012

Dag 20 18mei

Hallo volgers,


Hier ben ik weer vanuit Logrono na een rit van 100 km .
Vanmorgen om 08.00 uur vertrokken met betrokken hemel en ik durfde het aan zonder regenkleding te vertrekken,slechts mijn tricot aan.
Het was een beetje fris maar een lekkere fiets temparatuur .Vanuit Cizor Mayor in eerste instantie naar Puenta la Reina.Samen met inmiddels beter kennen geleerde vriend uit Wattenscheid met name genoemd Bernhard net als onze wijlen prins.Eerlijk gezegd een sympathiek persoon waarvan ik vandaag veel hulp ga onder vinden tijdens mijn tour vandaag.
In Puenta la Reina inkopen gedaan en de inwendige mens voorzien van een goede bodem voor nog komende 75 km naar Logrono.
In Puenta la Reina nog even fotootje van de bekende brug en weer verder.
inmiddels passeren wij de dorpjes Maneru,Cirauqui,Lorca en Villatuerta en bereiken Estella.Foto,s zeggen verder genoeg.
Na Estella gaan wij even aan bij een klooster en kerk waar een wijnbron is.
Wordt deze geƫxploiteerd door een Bodega die ernaast ligt en er komt inderdaad wijn uit.
Deze hebben we toch even moeten proberen.
Van hieruit onze tocht naar Los Acros een heel mooi dorpje waar we een rust pauze hebben genomen.
Op het plein keek even niet goed uit en reed tussen 2 bloembakken echter een voortas raakte een en ik kwakte tegen de grond. Gelukkig zonder veel er maar later merkte ik dat mijn leesbril die ik nu in mijn achterzak had scheef is.Vanuit Los Acros richting Logrono maar dan moesten eerst toch nog enkele bergjes genomen worden.
Om 17.30 uur bereikten wij Logrono ,eerste tegenvaller de Albergue was vol.
Gelukkig was er nog een tweede en daar plaats voor ons.
Na installatie van onze slaapplek op de zaal was een lekkere douche wederom een genot.
Het is nu 18.00uur en om 20.30 uur is eten aangezegd met aansluitend een gebed in de kerk en de stempel.
Dus tijd genoeg om even de stad in te gaan om een pilsje te pakken.
Dat deze pilsje overheerlijk smaakten na zo'n tocht behoeft geen uitleg en dan bij dit uitzicht.

Mijn foto's spreken voor zich van deze geweldige mooie dag met veel beziens waardigheden.
Wel nog een bedankje voor de vele reacties

francois





















- Posted using BlogPress from my iPad















Dit is de wijnbron bij het klooster


Les Acros





Kerk t.o. Terras Logrono

Location:Logrono

4 opmerkingen:

  1. Beste peregrinus,

    Je bent al een behoorlijk eind in Spanje doorgedrongen. Aanzienlijk sneller dan lang geleden de Grote Charlemagne met zijn troepen.
    Navarra... de geweldige landschappen na Pamplona, dan de Rioja... landschappelijk allemaal puur genieten. Indrukken opdoen die de rest van je leven bij je blijven, onvergetelijk zijn. Het was voor mij 3 jaar geleden, en nog steeds staat alles op mijn netvlies alsof het gisteren was.
    Ik hoop dat jij dit ook zo zult ervaren en dat je over jaren nog steeds met een sacraal gevoel aan deze tocht mag terugdenken.

    Buen Camino. Ultreya!

    May, gepensioneerd pelgrim

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hoi Frans,

    Hartstikke leuk om je zo te volgen, ieder dag houden we nauwlettend in de gaten of je al iets geschreven hebt. Echt heel leuk zoals je alles beschrijft, zo reizen we een beetje mee. Het lijkt me een fantastische ervaring. Frans, geniet er nog van!

    Liefs Sonja

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha Frans, er zijn al enkele dagen voorbij en ik heb eindelijk contact middels WiFi. Ik ben zelf al 4dg onderweg met vele leuke ontmoetingen. "toevallig" vetrok ik op de sterfdag van Bep (1ste vrouw 16/05/93+) en gisteren was het een 1/2jr geleden dat Detty stierf. Heftige dagenoet ik bekennen. Ik zoek de rust op en ben Bilbao gepasseerd met de trein en zit nu in een hotel te Playa de la Arena. Even een dag nojkomen van al het klimmen en steil afdalen en alle emoties. Kun je mijn blog ook lezen? Ik doe het niet zo uitgebreid als jij. Ik zie na een dag ploeteren niet zo scherp op mijn moboel. Zit er ook met een regelmaat naast. Het ga je goed en bon Camino. Chris

    BeantwoordenVerwijderen