dinsdag 8 mei 2012

Dag 7 zaterdag 5 mei

Na een niet al te beste nacht in de refuge met 2 kamergenoten die allebei een beetje snurken en passerende vrachtauto's werd ik wakker om 7.15 uur.
Na alles weer reis klaar gezet te hebben kon men in de gezamenlijke ruimte het ontbijt gebruiken waar koffie of thee aanwezig was en het ontbijt moest je zelf regelen. Van mijn franse kamergenoot kreeg ik een baguette en het beleg had ik zelf ingekocht.In de refuge trof ik Fries echtpaar welke helaas de voettocht moesten afbreken wegens een blessure bij mevrouw.Zij waren reeds 4 weken onderweg vanaf Maastricht.
Na afscheid te hebben genomen van mijn kamergenoten een belg en een fransman.De belg was frater en 2talig dus wel handig en wenste mij een goede camino en zou onderweg voor mij bidden.
Dan kan de dag niet meer stuk dacht ik!!!!!!!!!!!.
De beheerder hielp met de fiets optuigen en wenste goede reis en zei rechtdoor naar Nevers .Had ik maar niet hem geluisterd en in het route boek gekeken.Toen ik ongeveer 10 km verwijderd was van Vezelay kreeg ik in gaten dat niet goed was intussen wel een afdaling van 2 km en 2 beklimmingen van 4 km. De eerste beste fransman om raad gevraagd om weer op de route te komen moest ik Corbigny.Hij zei de eerste weg links dan kom je vanzelf in die plaats.Toen ik uiteindelijk weer op de route was had ik 2 uur gefietst en bleek dat ik pas 10 km van Vezelay verwijderd was dus dit was een tijdrovend omweggetje.
Het was vandaag koud , dreigende buien en wind tegen en op de koop toe de ene heuvel na de andere waarvan de klim lang en de afdaling kort dus een klote dag het liep voor geen meter.Tegen 12.00 uur nog gauw wat inkopen gedaan voor de inwendige mens en een eind verderop een rustpauze ingelast.Na even van het beetje zon wat er vandaag was genoten en weer verder.Een half uur later werd de hemel pikzwart en moest als een hazenwind langs de kant om mijn regenkleding aan te doen.Die tijd werd mij niet gegund.Alles wat je maar kunt bedenken kwam uit hemel zoals regen,hagel,donder en bliksem.Dit heeft ongeveer een uur geduurd dus maar door fietsen er was niets om te schuilen zelfs geen bushokje.Tegen 14.30 uur klaarde het op voorbij het dorpje Pourcelange dus mijn regenkleding weer uit.
Het was nog ongeveer 40 km naar Nevers nog een heel eind met dit weer.
Na 1 uur gefietst te hebben zag het er weer dreigend uit dus nu direct mijn regenkleding aan en jaar hoor nog geen 15 minuten later viel het er weer met bakken uit.
Als een verzopen kat kwam ik in Nevers bij de Kathedraal nu van binnen een foto gemaakt.
Onderweg heb ik een paar foto's gemaakt van kastelen want alleen maar kerken wordt eentonig.
Gelukkig was het bureau tourisme in de buurt waar een juffrouw mij de weg wees naar Espace Bernadette.
Een oude zuster van het klooster wees me de weg naar mijn kamer en andere gelegenheden.
Na een heerlijke douche en mijn kleding verzorgd te hebben mijn blog van vandaag geschreven.Helaas is in het klooster geen wifi dus ga ik nu de stad in wat eten want ik rammel en zoek daar een gelegenheid waar ik mijn blogs kan verzenden.
De rest vernemen jullie later het is nu 20.30 uur.

P.s. alle mailers bedankt voor jullie mooie reacties dit is zeer opbeurend dus ga door.










- Posted using BlogPress from my iPad














Zoals jullie zien kijk er niet vrolijk van.
de fiets heb ik in het voorportaal van kerk geplaatst.
De eerste foto is nog de basilique van Vezelay.

Location:Nevers (Loire) Espace Bernadette

Geen opmerkingen:

Een reactie posten