vrijdag 25 mei 2012

Dag 27 25 mei

Hallo volgers,lezers en vrienden van mijn blog,

Met een beetje weemoed begin ik aan deze blog want de dag van de waarheid komt met rasse schreden dichterbij.Natuurlijk is Santiago het doel echter ik begin steeds meer het avontuur van elke dag dan te missen en moet mij weer een ander leven gaan eigen maken.Nog even terug komen op gisteravond in de albergue werd een diner geserveerd wat bestond uit een soep van aardappelen,bonen en wat vlees typisch een soep van de streek.
Een bordje soep gaat er bij mij wel in en heb dan ook 3x opgeschept en ik niet alleen dit deden nog zo'n dertig pelgrims.De gevolgen van deze soep waren de hele nacht niet alleen hoorbaar maak ook te ruiken.De stank was niet te harden en daarbij moeten jullie zich voorstellen op een kamertje van 10 bij 6 met 20 mannen en vrouwen.Van verdere details zal ik jullie besparen.
Later op de avond werd op een heel aparte wijze een drank gemaakt waar de vlam in ging en toen gezamenlijk werd opgedronken voor het slapen gaan.
Ik had namelijk de pech dat iemand een glaasje van dat spul op mijn broek knoeide en ik heb maar een broek voor s'avonds de oplossing later.
Vanmorgen zijn we om 07.15 uur al vertrokken dus om 05.30 uur op want er staat weer een behoorlijke bergrit op het programma.De Cebreiro,gevolgd door Alto San Roque en als laatste Alto do Poie de hoogte maximaal 1335 meter echter klimwerk 30 kilometer.
Om 11.15 uur was de klus klaar en hebben boven op de Alto de Poie gepauzeerd waar ik met trots mijn vrouw Jeanne vertel dat ik ook deze klus weer heb voltooid.Na een behoorlijke lange pauze zijn we weer vertrokken voor het laatste deel naar Sarria. In dit stukje zitten nog enkele stijgingen zoals in heel Galicia tot 700 meter en morgen is het niet anders een beetje op neer zoals in de Ardennen als je iets wil vergelijken.
Om 13.30 uur al gearriveerd in Sarria mooie albergue en wij waren de eerste en hebben ons het beste plekje uit gezocht.
Deze albergue is pas een maand in gebruik en heeft nog geen keuken dus moeten wij in de stad eten.
Na verzorging en installatie heb ik mijn broek gewassen op de plekken met stukje zeep en laten drogen en ik kan ze weer aan of beter gezegd ik kan er mij mee laten zien.
Morgen een rit van 80 km en zondag de finale van zo'n 60 km en staan voor de kathedraal.Maar niet vooruit lopen op de feiten eerst doen en dan mijn emoties laten gaan.
Ik ga nu de stad in om de bijzonderheden van deze stad waar te nemen.

Tot later misschien

Frans





- Posted using BlogPress from my iPad
Zo schrijf ik elke dag mijn blog veel werk echter ik heb het er graag voor over danks jullie enthousiasme .



Villafranca del Bierzo






Uitzichten van de klim naar de Alto do Poie











Uitzicht vanuit jet terras van de albergue in Sarria.

Location:Sarria

5 opmerkingen:

  1. Ola Francesco,

    Wat een prachtige dag heb je uitgezocht voor deze rit van de waarheid. Open luchten, geweldige vergezichten... wat kun nog meer wensen?
    Nog twee dagen. Ik neem aan morgen naar Arzúa. Daar heb je een paar prachtige albergues. De Albergue Turistico Santiago Apostel is zéér aanbevelenswaardig. Een aanrader.
    Van daaruit is het nog goed 50 km stevig op en af tot het plein voor de kathedraal van Jacobus.
    Daar kun je al vóór de middag zijn. Ik ben benieuwd hoe je je dan voelt...

    Buen Camino

    Matteo

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mooie dag vandaag Frans. Het leeft weer helemaal bij ons. Sterker nog deze week afgesprken dat we in voorjaar 2013 naar Rome fietsen met mij
    n zwager Wiel, Gerard van de Abdij, en Annemie natuurljjk. Veel succes bij de laatste 140 km. Ik begrijp van je dat ne misschien wel meer genoten hebt van alles onderweg dan zondag van de Kathedraal. Maar toch je hebt het als pelgrim bijna volbracht veel succes mrgen en zondag misschien wel beter om morgen wat meer km te fietsen dan kom je met Pinksterzondag nog wat vroegerr aan wellicht in H. Mis met het grote wierooksvat wij hebben dat gemist het vat was in revisie.tot de volgende blog Annemie Louis

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Ha die Frans!! Geweldig dat je al bijna in Santiago bent!! We hebben iedere dag je blog gelezen en heel erg met je meegeleefd, en nu staat het er bijna aan te komen. Je grote droom heb je zelf waargemaakt. Een hele "groete chapeau" en we zullen zondag aan je denken als je na deze prestatie je einddoel zal bereiken.
    Heel veel liefs en dikke knuffels van 2 trotse vrienden uit België. Guy en Iris

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Ha pap,ongelofelijk dat je er bijna bent, net of het super snel is gegaan allemaal, maar laten we niet op de zaken vooruit lopen, nog een aantal kilometers te gaan...spannend om zo dichtbij je einddoel te zijn...omdat we iedere dag iets van jou kunnen lezen, is het gemis iets kleiner, maar ben stiekem wel heel erg blij als je weer lekker thuis bent binnenkort!
    Heel veel succes nog en vooral veel plezier en vreugde bij het bereiken van je eindbestemming/einddoel!
    Liefs Felice

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Beste pelgrim, wat hebben wij genoten van U reisverhalen!
    wij hebben ze iedere dag gelezen en zullen ze wel missen nu het einddoel in zicht is! We nemen het petje voor U af.Wij wensen U een hele fijne aankomst in Santiago en mooie Pinksterdagen. Wij zijn trots op U!
    Hartelijke Groeten en gezond en wel weer thuis!
    Jan en Lenie Schoutissen Swalmen

    BeantwoordenVerwijderen