dinsdag 8 mei 2012

Dag 6 vrijdag 4 mei

Vertrek 08.30 uur in Jaulges na een ontbijtje met alleen maar jam en wat stokbrood meer kreeg ik niet echter wel koffie en jus d'orange.Wel heb ik een stuk brood meegenomen en onderweg bij een markt wat bananen gekocht.
Iets anders Frans kent Frans want mijn gesprekken worden langer en beter!
Vandaag staat in mijn routeboek Auxerre en Vezelay echter laat mij maar eerst Auxerre bereiken.Na 20 km heb ik even niet opgelet en een verkeerde weg ingeslagen deze domheid kostte me 20 km meer terwijl ik dacht het routeboekje al een beetje door te hebben.
Om 13.15 bereikte ik de kathedraal van Auxerre waarvan foto en nog een oude stadspoort .Om 14.00 uur weer vertrokken uit Auxerre richting Vezelay.
In Vaux is een jaagpad langs de rivier en het kanaal tot aan Chatel-Censoir.
Dat is heerlijk fietsen geen heuvels en rustig.Ook vandaag geen fietspelgrims gezien echter wel mensen uit Munstergeleen welke ook gebruik maakten van dit pad.Een tijdje met deze man en vrouw plat gesproken tot aan hun camping langs het water.Nu het gas er op want is nog een kleine 50 km naar Vezelay.Het weer heeft zich wonderbaarlijk goed gehouden ondanks voorspelling van onweersbuien. Echter 5 km voor Vezelay barste het los en zat net weer in een bos en geen schuilplaats.Voor ik mijn regenkleding aan had was het leed al geschied natuurlijk nat tot op het vel.Daarbij kreeg ik nog eventjes een paar klimmetjes voor de wielen geschoven deze hebben we ook getrotseerd.In Vezelay is het nog een klim naar de kathedraal van 1km.
Wel had ik geluk bij de kathedraal stond een man die mij meenam naar een bijgebouw en me van stempel voorzag. Verder kreeg ik van hem een adres van de Refuges Maison de Bethanie en code om binnen te komen en kamernummer 21.
Na installatie van mijn spullen me zelf een wasbeurt gegeven en natuurlijk ook mijn hele kleding.Ik hoop dat morgen alles droog is het hangt op de kamer gelukkig hebben mijn mede slaapgenoten geen bezwaar.Daarna de stad ingegaan om inkopen te doen zodat ik mij een maaltijd kan maken in de keuken.Een drukte in de keuken echter mijn maaltijd bestond uit kant en klare tagiatelle met ham die ik slechts warm moest maken op het fornuis en als toetje rijstepap wat kan eenvoudig toch lekker zijn.
Ik ga langszaam stoppen want mijn kamergenoten willen gaan slapen.
Morgen richting Nevers.




- Posted using BlogPress from my iPad






Location:Vezelay

Geen opmerkingen:

Een reactie posten