woensdag 23 mei 2012

Dag 25 23 mei

Hallo volgers,vrienden,lezers e.a.,

Vandaag is ons einddoel Astorga dit ligt net voor de aanloop van de Crus del Ferro waaraan wij morgen beginnen.
We zijn vanmorgen om 07.30 uur vertrokken uit Mansilla de las Mulas na een matig ontbijtje in ieder geval te weinig voor een fietser dus wij moeten dit tijdig onderweg aanvullen.Na circa 25 km bereiken wij Leon een mooie stad van meer dan 150.000 inwoners.We bezoeken de kathedraal en het museum en rijden door het oude gedeelte.Het is echt de moeite waard en na een uur verlaten wij Leon.Het duurt wel een tijdje voor je de stad uit bent.We krijgen vandaag een groot gedeelte onverharde wegen op z'n duits shotterwegen of ik het goed schrijf weet ik niet echter jullie begrijpen wat ik bedoel.
Nog even terugkomen op het ontbijt dit moeten we snel aanvullen met een goeie ondergrond zodat een bodem gelegd wordt voor de tour.
In Mozondiga is een bar daar bestellen wij een stok met schonk op z'n Limburgs met koffie en daarna nog wat fruit en een beker yoghurt.
Nu kunnen we verder want er is genoeg brandstof ons volgende doel Hospital de Orbigo mooie brug ( zie foto).
In dit stadje bezoeken wij ook nog de markt om fruit in te kopen zoals sinaasappels ,bananen en pruimen want die heb ik lang niet meer gezien.
We laten ons dit goed smaken op het plein.Vanuit Hospital de Orbiga gaat het nu richting einddoel Astorga voor vandaag.
Net voor Astorga rijdt mijn vriend intussen Bernhard lek en het eind naar de albergue kunnen we lopen.Hij gaat zijn band repareren en ik installeer mij intusen.Na gedane arbeid gaan we inkopen doen en nuttigen een eigen maaltijd in de albergue natuurlijk met een flesje wijn.
Voor morgenvroeg hebben we goeie kost ingeslagen voor de zware dag want die dag kan niet op een stokje met jam.
Morgen beklimmen wij de Cruz del Ferro lengte circa 20 km.Boven staat een ijzeren kruis waar alle pelgrims een steen neer leggen die ze van huis uit meeslepen en natuurlijk heb ik ook een steen bij mij van een kilo (als ik dat geweten had ik een lichtere genomen) grapje mijn steentje weegt slechts 25gram met een mooie tekening erop.
Tevens geef ik in mijn gedachte alle wensen mee die mij mensen gevraagd hebben en deze neerleg op de hoop die er al ligt en daarmee hun zorgen of wensen op de Cruz del Ferro achterlaat.
Na dit schrijven gaan we nog een biertje drinken en slapen want morgen en overmorgen zijn zware dagen daarna gaat het bergafwaarts richting Santiago.Ik hoop zondag Santiago te bereiken want zaterdag is te optimistisch. Als ik niet zoveel kilometers voor jan L had gereden was het natuurlijk gelukt.Gelukkig moet niets als ik het einddoel maar gezond en zonder problemen bereik.
Wel wil nogmaals benadrukken tijdens deze tocht kom je de hele wereld tegen naast mij zit een Hongaar en t.o. mij een Japanner en schrijven hun blog of dagboek.
Iedereen is aardig en wenst je een Buenos camino.
Jullie in Limburg of waar dan ook wens ik fijne warme dagen en geniet.
Gelukkig is het weer hier nu ook best goed nog wel geen 30 graden maar het komt in de buurt want ik kan nu rijden in korte mouw en broek en wordt tenminste nu een beetje bruin.


Tot de volgende blog

Frans






Dit is de Belg
die mijn bril heeft gerepareerd


- Posted using BlogPress from my iPad



Museum in Leon


Foto voor museum met Beeld van pelgrim


Kathedraal van Leon


Onder deze toren in Monzodiga brood met schonk gegeten


Brug in Hospital de Orbigo


Astorga

Location:Astorga

5 opmerkingen:

  1. Beste peregrino,

    Veel succes morgen. Het is een mooie klim, die na Astorga geleidelijk begint en na Rabanal pas echt menens wordt. Ik wens je fijne, rijke momenten toe aan de voet van het 'Cruz'.
    De afdaling naar Ponferrado is heerlijk. Genieten man!
    Buen Camino!

    Deƫ va Landgraaf...

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Leeve daddy cool,

    Wil je alleen even zeggen dat ik ongelooflijk trots op je ben, je flikt het toch maar even. Ff een kleine tegenslag, maar ook dat komt goed. Ik wens je nog heel veel succes en kracht voor de laatste kilometers. Kom er zo ook achter dat je best een verdienstelijk schrijver bent haha...

    Heel veel liefs en dikke knuffel oet Reuver en ook van Ed vanuit downunder.

    BeantwoordenVerwijderen
    Reacties
    1. Jaja, als jij nog op de trappers staat ga ik slapen. Vanuit Melbourne bedankt voor het leesplezier en zet 'm op en geniet van het moment!
      Eddy

      Verwijderen
  3. Hallo frans de groeten van jose die me nu aan de voeten. We hebben samen jouw blog gelen iver leon en zo mooi he sucses opde cruz de ferro leg al je zorgen daar naar neer veel kilometers kun je nu nuet meer voor l fietsen maar maak bocen op de cruz maar een kruisje voor kaatste kilometers denk nog aan de cebrero en naak daar tussen de hutjes ook maar effe payze wellicht mrgen.de groeten uir eeb stralend horn jose annemie louis

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Frans,

    Bijna jongen! Nog even doorbijten en dan heb je eindbestemming gehaald! Super! Jan L en Jan M.D.K.A. zullen ook trots op je zijn!Ha, ha...

    Jammer dat je niet op kantoor was. De 23e heb ik getracteerd op broodjes en vandaag (donderdag) op worsten-, saucijzenbroodjes en twee taartjes. Cyrille vond het in ieder geval niet erg! :-)

    Hierzo is alles goed! Benauwd de laatste paar dagen!

    Zet 'm op en geniet vooral! Voordat je het weet, is het weer voorbij. In ieder geval hou je er een fantastische herinnering aan over! Die neemt niemand je meer af!

    Tot snel!

    Groeten Raymon en William,

    BeantwoordenVerwijderen