dinsdag 8 mei 2012

Dag 10/2

Beste volgers etc,

Toen ik vanmorgen mijn blogs deed verzenden vermelde ik al dat het weer regen was.Vol goede moed mijn regenkleding aangetrokken voor een dag door de grijze soep te fietsen.Wat wil je als pelgrim, je moet het nemen zoals het is of met andere woorden ,je krijgt wat je verdient maar hier ben ik het niet mee eens.Het is 09.00 uur vertrek naar bestemming weet nog niet of met andere woorden ik zie wel waar het schip strand.
De eerste stad of dorp van enige betekenis is Crozant met een kasteel ruine aan de Creuze geen foto van die hoop stenen echter wel van de rivier de Creuze.De volgende stad La Souterraine is mijn bestemming voor de stad ligt de Aldi met een overdekte ingang lijkt mij een leuk droog plekje voor mijn lunch (foto kon beter) wel ging ik mij afvragen waarom is er geen hond of mens op de straat het zou toch niet het slechte weer zijn want daar zijn de fransen toch ook al aan gewend. Wel passeerden tijdens mijn lunch een tiental pelgrims in regencapen achter mekaar een apart schouwspel.
Dus even vragen wat is vandaag in Frankrijk te doen en kreeg te horen 8 mei is bevrijdingsdag net als bij ons 5 mei alleen het verschil de fransen hebben vrij. In de stad La Souterraine aangekomen zat niemand in de kathedraal voor mijn stempel dan maar geen tampon (stempel in het frans zodat jullie niets anders g
aan denken).Voor de kathedraal trof een stel nederlanders waar ik een praatje mee heb gemaakt en een van hen had 8 jaar geleden deze fietstocht gemaakt maar zei gelijk er achter aan maar nooit meer.Nou dat geeft de burger moed.Intussen kwam ik de pelgrims weer tegen en vertelden dat zij er voor vandaag de brui aangaven vervolgens zei ik nog even door te gaan.De volgende plaats in het routeboek is Benevent l'abbaye waar ook een refuge is misschien het overwegen waard om daar te blijven.
Daar aangekomen bleek de refuge vol te zijn en 2de had gesloten dus weer terug naar de eerste refuge t.o. Kerk c.q. Abdij.De beheerder wist nog wel adresje in Marsac waar een vrouw een soort refuge heeft.Hij belde voor mij en ja hoor er was plek.Marsac ligt circa 4,5 km van Benevent waar deze aardige vrouw een hotel heeft gehad en het nu gebruikt voor onderkomen voor pelgrims en andere liefhebbers tegen een redelijke prijs en het eten kon zelf klaar maken en de benodigheden kon ook voor een redelijke prijs krijgen.
Na mij ontdaan te hebben van mijn kleding en een heerlijke warme douche ben ik onder het genot van een pilsje wat ik kreeg aangeboden deze blog aan het schrijven maar verzenden is nog een vraag.Dit is een latere zorg of niet soms.
Nog even een paar regels aan mijn mentor May.
May het doet mij goed te horen dat je mijn tocht figuurlijk mee fietst en een beetje voelt wat ik af en toe fysiek voel.May ik vind je ondersteuning geweldig.Nog meer raad en daad is welkom.
Even nog een woordje aan Chris ben je gestart ? Ook aan mijn broer Henk jammer dat de muziek mij na 15 minuten in de steek heeft gelaten want de accu is leeg en geen oplader voorhanden.
Piet mijn fiets gaat nu goed.
William je mag er van dromen.
Dit zijn wat opmerkingen op enkele mails of reacties


Rivier de Creuse


- Posted using BlogPress from my iPad


Lunch voor de Aldi



Kathedraal waar niemand zat voor die tampon



Foto voor de poort van La Souterraine



deze 2 jongens zag ik onderweg zijn ze dom ,ik dacht het niet.



L'Abbaye Benevent

Location:Marsac

Geen opmerkingen:

Een reactie posten