dinsdag 8 mei 2012

Refuge Marsac

Hallo nog een klein blogje

Na een klets natte dag ben ik bij deze mevrouw Bernie en zoon opgevangen.
Zij hebben mij een geweldige verzorging gegeven waarvoor chapeau.
Na douche en drogen van mijn kleding vanavond een lekker diner met een wijntje.Wat een verwennerij je zou zo maar gaan pelgrimeren.
Over een uurtje ga ik slapen en mijn gastvrouw is reeds gaan slapen want zij moet morgenvroeg om 07.00 uur gaan werken.Voor het ontbijt is gezorgd.
Dus dadelijk lekker slapen zodat wij weer fit zijn voor morgen.

Tot volgende blog.

Pellerin Francois


- Posted using BlogPress from my iPad



Location:Marsac

2 opmerkingen:

  1. Prachtig hoe je ons al die geweldige indrukken weet te brengen. Jammer van het weer, dus hou het petje op. Wij doen ons petje af voor jouw prestaties. En....eens moet het zonnetje toch gaan schijnen. Heel veel succes verder!!!!!
    Christien en Har.

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Mon chèr pélérin François,

    je hebt het in Marsac prima getroffen, zie ik. Ik voel me zeer vereerd met mijn officiële benoeming tot je mentor. Ik blijf er echter van overtuigd dat jíj de betere fietser van ons tweeën bent. Je zoekt onverschrokken de echte klimparcoursen op. Geweldig.

    Als je echter ook eens wat 'vlakker' (zover mogelijk in dit landschap) zou willen rijden, dan heb ik nog wat tips voor je.

    Morgen kom je na ca. 70 km in St.-Germain-les-Belles. Je komt binnen via de D7bis. Als je die weg volgt richting A20 kom je iets verder dan het viaduct over de autoweg op de D420 richting Uzerche. Lekker te rijden en niet druk omdat de weg parallel loopt aan de autoweg.
    Ook na Uzerche kun je deze weg (intussen D920) aanhouden richting Donzenac en Brive-la-Gaillarde. Vervolgens vanuit deze stad de D38 (later D8) naar Turenne.
    Vanaf Turenne is de D8 richting Vayrac een absolute aanrader! Een heerlijke weg door een dal. In Les-Quarte-Bras-du-Lot (restaurantje op de hoek) kun je rechts richting Martel (een heel geleidelijke klim), om in Martel weer op 'de route'terug te keren.
    Van daaruit kom je bij het volgende hoogtepunt: Rocamadour! Daar moet je van genieten, of je wil of niet!!

    Enfin, kijk maar wat je met deze (ervarings-)adviezen doet.
    Veel succes, doorzettingsvermogen, wind- en vochtbestendigheid enzovoort.
    Je bent bezig met een echte pelgrimstocht. Die móet zwaar zijn. Zonder moeite bereik je immers alleen maar wat de moeite niet waard is... een doordenker.
    Bon courage.

    May oet Landgraaf

    BeantwoordenVerwijderen