vrijdag 11 mei 2012

Dag 12 10 mei

Beste Volgers,

Het is nu 19.40 uur als ik deze blog begin te schrijven om maar direct met de deur in huis te vallen "het was een klote dag " en nu moet ik het uitleggen.
Vol goede moed vertrok ik uit de refuge richting camping om afscheid te nemen van Joeri en Stephanie want die bleven vandaag op de camping.
Dit afscheid kon vandaag wel eens definitief zijn omdat ik een dag voorsprong ga nemen.Vandaag volg ik de alternatieve route van mijn mentor May.Deze route heeft minder klimwerk dan de route volgens route boek dus wel lekker na enkele zware dagen door de regen.
Het weertje is vandaag eindelijk zoals het moet zijn in deze regio en tijd van het jaar.Vol goede moed vertrokken op het punt weg D 920 maak ik een grote fout i.p.v. links ga ik rechts en het loopt als tierelier wind af ,berg af en het zonnetje wat lekker schijnt.Dat is toch geweldig ,,,,,, of niet soms?
Als ik ongeveer 25 km onderweg ben begin ik me af te vragen dat ik intussen wel een bord Uzerche had moeten zien dus eens even stoppen en vragen.
Hola la monsieur u bent helemaal verkeerd u rijdt in t.o. gestelde richting u moet weer helemaal terug. Op dit moment zonk mij de moed in mijn schoenen maar er zit niets anders op dan het hele eind terug dus al met al 50 km weer voor jan met kleine achternaam.Op het oorspronkelijk punt weer terug en nu links gaan in dit geval rechtdoor. Uiteindelijk in Uzerche aangekomen en vervolgens door naar Donzenac
.Daar aangekomen was het nekkie eraf geloof mij ,ik wilde geen meter meer fietsen vandaag.In de plaatselijke vv gevraagd naar een refuge maar die was er niet.Dus vandaag wordt het camping.Hier was ik niet alleen er stonden reeds enkele pelgrims met tent waarvan ik er een al in noord-frankrijk vluchtig had gezien.
Dus dit is mijn uitleg van klote dag, helemaal kapot.Op de camping aangekomen mijn tentje opgezet ,was aan de lijn en onder de douche.
Vanuit de camping is het een heel eind lopen en bergop om in het stadje te komen.In het eerste beste cafe 3 pression genomen, een genot !!
Daarna een pizzeria opgezocht waar ik lekker heb gegeten en deze blog heb geschreven.
Morgen is weer een dag En verloopt die beter dan vandaag.

Francois le pellerin


















- Posted using BlogPress from my iPad
































Location:Donzenac

1 opmerking:

  1. Miene leve Frans...

    wat heb je gemaakt?! Wat jammer. Heb je niet op de kaart (in het boekje) gekeken? Dan had je gezien dat je verder ZUIDWAARTS moest...
    Ik neem aan dat het klimwerk echter best meeviel.

    Dit is je bericht van gisteren. Ik neem aan dat je vandaag (vrijdag) Rocamadour hebt aangedaan. Schitterend, hè?

    Gelukkig is het weer wat beter geworden, neem ik aan (buienradar). Ik hoop dat het nog lang zo mag blijven, want ontbereingen heb je genoeg gehad. Alhoewel: een pelgrimage behoort zwaar te zijn... tòch?

    Bon camino en tot de volgende keer.
    Hou je haaks... én de kaart in de gaten.

    May oet Landgraaf.

    BeantwoordenVerwijderen