maandag 21 mei 2012

Dag 22 20 mei


Hallo volgers,

Ik schrijf net hier op de zaal mijn blog en ben bijna klaar druk ik hem weg.
Dus opnieuw beginnen.
Gisteravond na het avondeten moesten wij nog deelnemen aan gebed en zang in kapel.
Daarna nog even met permissie naar de overkant waar een cafeetje is met tv en wifi voor mijn blog te verzenden.
Wij hebben nog de verlenging en penalty's van Bayern-Chelsea gezien, jammer voor Bayern.
Daarna rap naar bed want morgenvroeg om 7.00 uur ontbijt met gebed.
Om 08.15 uur waren wij klaar voor vertrek ,na afscheid van iedereen "start".
Na 1 km kregen wij al een klim van 5 km voor de kiezen gemiddels 5%.
Gelukkig kreeg je het hier warm van want het was nodig de temparatuur was niet meer dan 6 graden regenachtig zwaar bewolkt.
Ik had mij dan ook alles aan gedaan wat maar een beetje warmte gaf.
Om 10.00 uur waren wij al toe aan de eerste koffie en hadden toen nog ruim 45 km te gaan van de 70. Vandaag weinig km om verder rust te nemen en Burgos te bezichtigen.
In San Juan kerk bezocht en biecht afgenomen.(foto)
Weer verder richting Burgos met nog een stop voor de lunch.
Deze gebruiken wij in een bushokje in Castrillo de Val. (foto)
Vandaar was nog 8km naar Burgos centrum.Bij vertrek merkte ik plots geen voorrem meer te hebben en nam me voor het euvel in Burgos onder de loep te nemen.
Al tijdens het gebruiken van de lunch brak de hemel open met hagel en regen.
Na 45 minuten besloten met regenkleding de laatste kilometers vol te maken.
Op een gegeven moment merkte ik op Bernhard hier zijn we al geweest en ja hoor 5 km voor kat zijn viool.
Dit kwam door slecht zien wegens weersomstandigheden links i.p.v. rechts.
Ook dit weer gecorrigeerd en op naar het centrum richting kathedraal waar ook een albergue is.
Dit is albergue voor misschien wel 150 gasten of meer.
Na installatie en was zijn wij mijn fietsrem gaan reparen echter na 1 uur nog geen resultaat. De remcylinder werkte niet meer waardoor de blokken niet meer op de schijf drukken.
Dus morgen naar fietshersteller en hopelijk kan hij het oplossen want zonder voorrem is te gevaarlijk.
Hierna in de stad een restaurant gezocht en flink gebunkerd.
Door dit voorval nog niet veel van deze stad gezien met de bijzondere mooie immens grote kathedraal.
Morgen vertel ik meer en ga nu slapen.

Later

Frans



P.s. Jeanne gebeld en hoor dat nabij 30 graden is en hier winter.
- Posted using BlogPress from my iPad





,


















Location:Burgos

Geen opmerkingen:

Een reactie posten