maandag 14 mei 2012

Dag 16 14 mei

Hallo volgers,

Vandaag ga ik een blog neerzetten vol met belevenissen.
Vanmorgen werd ik door de dames gewekt door met schelp op het bed te slaan heel bijzonder of niet.Francois hoe heb je geslapen niet goed maar ook niet slecht.Wat is de reden hiervan dat zal ik jullie vertellen.
Even voorstellen 2 dames uit Chambery uit de Savoi en een uit Bretagne.
De dames uit Chambery wat is de reden dat je niet goed hebt geslapen.
De dame uit Bretagne heeft vannacht voor heel Bretagne hout gezaagd.
Dat hebben wij ook van genoten ? Snurken kon deze vrouw het leek we een hele varkensstal en toen ze s'morgens wakker werd leek ze ook een beetje op v ken.
Om 7.00 uur was ontbijt en had intussen alles klaar gezet om te vertrekken.
Klokslag 19.30 uur kon ik vertrekken zo gezegd zo gedaan.
Het ging lekker zonnetje aan de hemel weinig wind en nog beetje fris geen probleem.
Het eerste uur had 20 km afgelegd met toch al een 6 keer de Slingerberg voor de kenners.Toen besloot ik Jeanne te bellen om haar toch even te herinneren dat jet maandag is en aan de slag moet.
Het commentaar volgde gelijk ,wat dacht je ik ben ook al van 19.30 uur bezig nou en dan zijn we tenminste beide goed bezig.
In de buurt van Castera-Verduzan trof ik weer de collega pelgrim van gisteren die ik vandaag eindelijk een naam gaan geven.Zijn naam is Han de Visser uit Sliedrecht civiel ing.zelfstandig.
Hij vertelde mij dat Mathijs op dezelfde camping had overnacht en al was doorgereden.Wij zijn toe gezamenlijk verder gegaan En in Biran een kop koffie gedronken getrakteerd door Han.Toen weer verder en nog ergens een tussenstop gemaakt.In Montesquiou was het ruim middag en op zoek naar een bakker echter deze was gesloten op maandag dus geen brood.
Echter wat zag ik wel een restaurantje met een plat du jour wat er niet gek uit zag en er zaten heel wat mensen in dit geval is het eten goed.
Ik besloot hier gebruik van te maken en Han at zijn brood.
Hier heb ik de inwendige mens zodanig versterkt dat wil je niet weten met een flesje wijn erbij hierover later.In het restaurant kwam een nederlandse vrouw bij zitten die van uit Toulouse lopend naar Compestella gaat.
Zij bezaten al ruim 15 jaar een huisje in de buurt van Toulouse.
Na 1.30 uur tafelen weer opgestapt en wat bleek toen de wijn sloeg mij in de benen en het ging voor geen meter meer.Twee fietsers haalde ik in en die mij
later weer want de wijn was goed merkbaar dus niet meer doen.
Han was inmiddels al door gefietst naar Marsiac wat zijn eind bestemming voor vandaag.Ik besloot ook in Marsiac te blijven en zocht de refuge op.
In de refuge trof ik alle nationaliteiten aan vervolgens een canadees echtpaar,2 fransen uit Lyon en een Braziliaan en Belg uit Mechelen.
Met de Canadezen heb ik nog een wijntje gedronken en iets gegeten verdere details vertel ik thuis.
Nu zitten wij in de kroeg met 5 nederlanders en gaan dadelijk eten.
Later vertel ik nog meer.

Frans.




Biran




-


Posted using BlogPress from my iPad


Tafelen in montesquiou





Vanuit slaapzaal in Marciac


De slaapzaal


Het plein in Marciac



1 opmerking:

  1. Hallo Frans,

    weer prachtige, herkenbare verhalen én beelden. In Marciac heben we destijds op het plein onder een van die mooie arcades een pauze gehouden en in Maubourguet overnacht in een pelgrimschalet. Ga je nog naar Lourdes? Dan kun je vanuit Maubourguet het beste de D7 nemen door het dal van de Echez. Advies van de campinghouder. Geen klimmen, valsplat recht-rechtaan naar Lourdes.
    Je bent nu vlak bij de Spaanse grens. Ik ben benieuwd: over de Somport of via de Ibañeta?
    Ik vind het geweldig met je mee te reizen... zonder zelf iets te hoeven doen, dat wel.
    Blijf mooie verslagen schrijven. Ik geniet ervan.
    Bon Camino! (Straks in Spanje wordt het Buen Camino!).
    May oet Landgraaf.

    BeantwoordenVerwijderen