maandag 21 mei 2012

Dag 23 21 mei

Hallo volgers,

Jullie kennen allemaal die kaas "la vache qui rit " nu is het Frans qui rit waarom mijn bike is weer gemaakt.
Vanmorgen stonden wij om 08.00 uur voor de fietswinkel echter hij bleek pas om 09.00 uur open te gaan en hij kwam om 09.20 uur.De heer alles uitgelegd geen probleem over 1 uur is hij klaar. Om 10.00 uur terug in de werkplaats echter mijn fiets was niet klaar en het begon weer te kriebelen "als het maar lukt". Ik begreep dat hij niet het juiste materiaal had (maat torx) en kon zodoende niet het olievaatje niet openen.Dus na 1,5 uur sleutelen zei hij niet te kunnen helpen echter hij kreeg een ingeving compleet nieuwe rem wel niet dezelfde echter goedkoper maar functioneert.Niet lang nadenken monteren want ik wil verder en niet 500 km voor het eindpunt staken wegens een technisch probleem.Om 11.00 uur was het opgelost met een goeie rem en een mindere wegens oliedruk systeem.
Vertrek uit Burgos ongeveer 11.15 uur ,eerst stad uit dan enkele kilometers slecht wegdek en grint maar er komt nog meer want we nemen een gedeelte wat ook de wandelaars nemen door de heuvels (bergen) dit is een landweg bestaande gelijk aan loss in Limburg en gisteren heeft het geregend dan weet je wat dit betekent het blijft aan je fiets hangen.
Dit traject was tot aan Hontenas en laat dat laatste gisteren als foto in albergue Burgos nu in werkelijk voorbij komen waarvan ook foto.
In San Anton onder de boog foto en in de ruïne onze lunch gebruikt.
Nog een goeie 25 a 30 km en we zijn in Fromista ons einddoel voor vandaag wegens technisch probleem.We zijn Santiago de Compestella tot op 475 km genaderd en dan wil je toch het einddoel halen.Nog een foto gemaakt onder het bord.
In Fromista zijn gelukkig meerdere albergue,de municipale was vol dus naar particuliere waar ik nu mijn blog schrijf en een biertje drink met Bernhard op de goede afloop.
Wel moet ik nog een wifi plek vinden want in deze albergue kan je internetten met een computer van hen tegen betaling "het wordt allemaal commerciëler"
We gaan op zoek naar restaurantje waar we een typisch spaans gerecht gaan eten want dat hebben wij gisteren ook in Burgos gedaan en wel een dubbele portie maar vandaag hoeft het dubbel te zijn.
Morgen is weer een dag en ik hoef niet direct te starten met een probleem.
Een eindpunt zou morgen Mansilla de las Mulas kunnen zijn.

tot later

Een happy Frans








-Dank aan St. Jaques

Posted using BlogPress from my iPad





Straatje in Hontanas





Ruïne San Anton












Nog circa 500 km





Fromista

Location:Fromista

4 opmerkingen:

  1. Lieve pap!
    Geweldig te horen en te lezen dat alles weer in orde is, en dat je met een gerust gevoel aan de laatste kilometers kan beginnen, ik zag je gelukkig weer stralen vanavond op facetime, inderdaad een happyface en dus een happyfrans, dat zien we graag!
    Heel veel succes met de laatste kilometers en hopelijk net zo'n goed weer als hier! Wij gaan morgen een paar dagen lekker varen op de Remunjse plassen en dan drinken wij ook eens een pilsje op jouw geluk, gezondheid en de laatste loodjes! Love you, dieke kus van dien dochter en de manne Mevisse

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Dag Happyfrans!

    Zie je nou wel?! Nooit wanhopen. Jacobus zorgt voor degenen die naar hem onderweg zijn. Ik vond deze toepasselijke diepzinnige overdenking van ene Eckhart Tolle: "Als je in plaats van tegen een situatie te reageren één wordt met de situatie, komt de oplossing uit de situatie zélf voort." Rem kapot? Gewoon een ANDERE rem. De oplossing van de situatie.
    Trouwens, wát een patente reisgenoot: hij blijft op je wachten, deelt vreugde en 'leed' met je. Dat zijn de vrienden (engelen?) die bij een pelgrimage op je pad komen. Van boven gestuurd? Wie weet. Toeval bestaat niet: om de een of andere reden vallen deze dingen je toe!

    Gelukkig is het de komende dagen heel behoorlijk en droog weer in Noord-Spanje. Zaterdag koelt het weer gevoelig af, met een flinke lading regen (buienradar). Maar dan ben je er misschien al, heb je je 'taak' volbracht.
    Tot dan alles wat wenselijk is.
    Buen Camino.

    May

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hoi Frans,
    Ik hoorde net pas van Raymon dat je ook kan reageren op je blog, stom dat ik daar zelf niet op kwam, maar ja je weet ik ben niet zo'n computeraar .........!!!??? Fijn om te lezen dat je materiaal weer in orde is. Ik heb me de afgelopen weken erg vermaakt met het lezen van je blog, wat een avontuur echt niet normaal. Miranda, Kyro en ik wensen je nog veel suc6 met de laatste loodjes. Groetjes, Eric

    BeantwoordenVerwijderen