maandag 28 mei 2012

Dag 30 28 mei

Hallo volgers, lezers en vrienden van mijn blog,


Vandaag geen fiets en wat langer uitslapen echter dat lang uitslapen lukte niet wegens het ritme waar ik nog in verkeer.
Vandaag heb ik allerhande te doen zoals, mijn terugreis proberen te regelen zowel voor mezelf als mijn bike. Niet zo gemakkelijk als ik dacht maar uiteindelijk toch gelukt in de loop van de dag.
Vanmorgen heb ik de H. Mis bijgewoond in de kathedraal en op het einde slingeren ze met het wierookvat van links naar rechts. Ik moet zeggen indrukwekkend.Na de kerkdienst ben ik aan de slag gegaan omtrent mijn terugreis.Bij een reisbureau heb ik 2 uur moeten wachten voor ik aan de beurt was echter toen was het 14.30 uur en vroeg de medewerkster of ik om 16.30 uur wilde terugkomen want nu wordt het kantoor gesloten.(siësta) Je gelooft wel dat ik menig woordje in het Nederlands heb gesproken dat gelukkig niet verstaanbaar was voor de medewerkster maar het kwam er op neer" je bekijkt het maar met je toko".Maar met al dat gedoe heb ik nog steeds geen terugreis.Terug naar de albergue en heb mijn i-pad ter hand genomen en ben weer begonnen met zoeken op vliegwinkel enz.Echter al deze internetaanbieders hebben wel wat maar het afwerken lukt niet,dus uiteindelijk heb ik bij Air Berlijn rechtstreeks geboekt en kom morgenavond pas om 23.00 uur in Dusseldorf aan.De fiets wordt bij fietshersteller professioneel ingepakt voor de vliegreis.
Echter geen gezeur meer over de terugreis ,ze is geboekt en de rest komt vanzelf.
Vandaag is het gelukkig ook mooi weer in Santiago en kunnen we vanavond nog even de stad in slenteren.
Mijn onderkomen voor deze 2 dagen laat jullie ook zien om een indruk te geven hoe deze alberguen eruit zien.
Verder wil ik iedereen alvast bedanken voor de geweldige en mooie en vele reacties op mijn reis.Dit doet een mens goed.
Iedereen die wil en tijd heeft kan woensdag bij mij thuis een glaasje en hapje komen drinken op de goede afloop en weerzien ,medeleven en enthousiasme.
Iedereen is welkom.



Frans





- Posted using BlogPress from my iPad







Buiten op het plein staat hij in levende lijve


Dit is mijn albergue in Santiago



Het onderste bed is van mijn boven mij slaapt een van 18 ha ha.

Location:Santiago de Compostela

7 opmerkingen:

  1. Hallo Frans,

    VAN HARTE PROFICIAT!!!!! wij zijn erg onder de indruk van jouw prestatie en ook van de snelheid waarmee je dit gedaan hebt! Mijn hoed om voor jou af te nemen is niet hoog genoeg. Geweldig! Gezien de vaak slechte weersomstandigheden was deze onderneming misschien vaak anders dan jij je had voorgesteld. Maar je bleef positief in jouw verslaglegging. Erg leuk; wij hebben dit met plezier en nogmaals met veel bewondering gevolgd. Alleen de laatse week had ik nog niet kunnen lezen wgns. onze vakantie en toen ik van Jeanne hoorde dat je al was aangekomen, viel ik bijna van mijn stoel van verbazing! Wat een prestatie!!!
    Wij wensen jou nog fijne uren in Compostela, een heel goede vlucht terug maar vooral hééél veel sterkte;wat zal het wennen zijn als je weer eenmaal terug bent. Maar...... je hebt dan zó veel goeds om op terug te kijken!
    Wij komen graag een keer "in het echt" over jouw ervaringen horen.

    Veel groeten,

    Christien en Cees

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Hallo Frans.

    We hebben je van dag tot dag gevolgd en zijn onder de indruk van je sportieve en doorzettende prestatie die je geleverd hebt.
    Van harte gefeliciteerd namens het hele gezin (Geertje, Stefan Anouk en Peter )
    Ik zal de verhalen en verslagen enorm missen, want ze waren goed tot zeer goed.

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Deze reactie is verwijderd door de auteur.

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Goedemorgen Frans,

    Proficiat met het succesvol afronden van je indrukwekkende avontuur. Ontzettend knap dat je dit, zeker gezien de weersomstandigheden die je voor de wielen hebt gekregen, hebt volbracht. Nog veel plezier de laatste dag in Santiago en een behouden thuiskomst.

    Groetjes,

    Eric, Miranda en Kyro

    BeantwoordenVerwijderen
  5. Goed bezig Frans!

    Respect! Missie voltooid! Knap dat je gezien de omstandigheden toch in zo'n korte tijd de rit hebt kunnen afleggen. Nu is het wel te hopen dat je terugreis iets makkelijker verloopt. We zien je hopelijk snel weer om bij te praten en te proosten op een goede afloop!

    Groeten Raymon en William

    BeantwoordenVerwijderen
  6. Hallo Frans,

    Van harte gefeliciteerd met je puike prestatie , CHAPEAU !! Het afkicken kan voor jou beginnen, maar ook voor ons . Alhoewel je mondelinge verhaal hebben we nog tegoed.
    Tot gauw.

    Henk, Sonja , Quint & Bente

    BeantwoordenVerwijderen
  7. Ha die buurman,

    Wat fijn om te lezen dat je de terugreis hebt geboekt. Dat wil namelijk zeggen dat het allemaal goed is gegaan. Gelukkig...
    Ik heb super veel respect voor je en iedere dag glimlachend je blog gelezen. Het was een klein beetje mee-beleven!
    Ik zou zeggen: tot woensdag...

    Mariël, de buurvrouw

    BeantwoordenVerwijderen