zaterdag 12 mei 2012

Dag 13 11 mei

Beste volgers,

Ik had 13 al geschreven echter niet opgeslagen dus opnieuw wellicht is hij niet meer zo origineel als gisteravond.
Na een zwoele nacht besloten op tijd te vertrekken om 6.00 uur ging de wekker en gelijk aan de slag.Het is natuurlijk iets meer werk met de tent als in de refuge vertrekken.
Om 7.30 uur vertrokken uit Donzenac met richting Rocamadour en iets verder zolang het motortje wil draaien.
De eerste stad die ik passeerde was Brive-La Gaillarde vervolgens Turenne.
In dit dorpje inkopen gedaan en de inwendige mens versterkt.De andere 2 pelgrims hadden dezelfde keuze gemaakt.Volgende halte Martel ook hier even gepauzeerd en weer verder naar Rocamadour zeer toeristisch zoals Valkenburg bij ons.Dit stad is tegen een rots gebouwd zie foto's.Mijn tocht verder was zeer zwaar want in dit deel zaten nog 4 klimmen van 7% en van behoorlijke lengte.
In Carculet was ik totaal op en niet meer vooruit te branden en zag even verder Mathijs een van 2 pelgrims.Hij was ook aan de pin en we besloten nog tot Montfaucon te fietsen want daar was een mooie camping gelegen wel 3 km uit de route.Deze keuze werd beloond met een geweldige camping met restaurant en alle voorzieningen zelfs zwembad.
Met Mathijs besloten we vanavond gezamenlijk te dineren.
Na tent opzetten en de was doen een hele hoop ben ik even gaan zwemmen een verademing na zo'n hete dag.
Daarna douchen en aankleden en een paar biertjes gaan drinken alvorens wij konden aanschuiven.
De keuze van diner met flesje wijn erbij was geweldig buiten op het terras met een prachting uitzicht.
Helaas laat ik het hierbij want ik merk dat een herhaling van blog schrijven niet meer zo origineel is.
Op dit moment is 08.00 uur en schrijf deze blog omdat ik moet wachten op brood wat ik heb besteld en alles afrekenen.Vandaag gaat het in eerste instantie richting Cahors en de rest zie wel en hoe mijn benen de zware dag van gisteren verteerd hebben.

tot vanavond

frans



Turenne







Martel

















Eenden of ganzen voor foi gras ?

Location:Seniergue

1 opmerking:

  1. Bonsoir Francois,

    Als je dit berichtje leest heb je hopelijk weer een goede en zonnige dag achter de rug. Soms valt het mee en soms valt het tegen, maar wij denken dat het vanaf nu alleen maar beter kan worden. Regen, onweer, beklimmingen en naar links ipv rechts, heb je nu al vaak genoeg gehad. Vanaf nu is het alleen maar recht vooruit onder het genot van een lekker zonnetje en genieten van de omgeving. Pap, wij lezen met veel plezier je avonturen, leven met je mee en zijn bovenal trots dat je dit toch maar allemaal doet.

    Bon voyage et on y va!

    Heel veel liefs Maud & Ed

    BeantwoordenVerwijderen