zaterdag 12 mei 2012

Dag 14 11 mei

Beste volgers,

Vanmorgen pas om 9.30 uur vertrokken vanaf de camping in Seniergie bij Montfaucon.Het late tijdstip kwam door omdat ik brood had besteld en dit kon krijgen tegen 9.00 uur en nog moest afrekenen.
Samen met Mathijs nog een bak koffie gedronken en deze vertrok na afscheid te hebben genomen of we ons nog zien is de vraag?Weer terug de route oppakken in Montfaucon richting Labastide-Murat daarna ging het bergafwaarts wel 20 km wel lekker na wat veel pilsjes en wijn van gisteravond. Zoals ik gisteren al aangekondigd had richting Cahors en dan zien hoever ik nog kan en zin heb.Bij de Intermarche mijn lunch genuttigd en even tijd genomen om uit te rusten.Vanuit Cahors richting Lhospitalet en dan Castelnau-Montratier.Hier besloot ik te stoppen en er verder een rustdag te nemen.In de plaatselijke Sparsuper mijn inkopen gedaan voor het avondeten.
Toen kwam ik erachter dat er geen camping was en wat nu nog 20 km verder of een andere oplossing.Ik besloot eens even langs pastoor tegaan om te vragen of er een refuge was helaas.
Pastoor zei tegen mij je mag gebruik maken van het katechisme lokaal.
niet lang piekeren maar doen.Ik kreeg de sleutel en ging me verder inrichten.
Slaapmatje op de vloer met slaapzak is eigenlijk hetzelfde als met de tent.
Helaas mocht ik bij pastoor niet onder douche want hij moest in een andere plaats de mis gaan opdragen.Voor deze ene keer heb mij in een teiltje
gewassen.Geen probleem je moet tenslotte als pelgrim een beetje improviseren.Daarna heb ik op het brandertje mijn eten klaar gemaakt en wel een tagliatelle schotel met ham (kant en klaar) dus alleen opwarmen.
VĂ©rder een wijntje en toetje erbij en klaar is kees.
Na het eten ben ik mijn blog aan het schrijven en als deze klaar is ga ik het dorp in kijken of er wifiplek in het plaatselijke cafe is zoniet krijgen jullie morgen mijn blog.
Voor vandaag laat ik het hierbij met nog even iets over het weer " iets bewolkt met af toe zon lekker fietsweer.
Het hoeft ook niet elke dag 25% graden of meer te zijn en daardoor gisteren iets verbrandt op mijn armen beter insmeren.Morgen probeer ik minimaal tot Lectoure te komen.


Tot morgen
Frans











Samen dineren met Mathijs op het teras met een geweldig uitzicht.



















Rivier de Lot








De Lot in Cahors








bij het binnenrijden van Castelnau- Montratier



Location:Castelnau-Montratier

4 opmerkingen:

  1. Lieve pap...fijn om te lezen dat je vandaag of was het nu gisteren eens niet in of door de regen hebt gefietst, en dat je zelfs een beetje verbrand bent van de zon!
    Super leuk om je verhalen te lezen en regelmatig te kunnen facetimen, zo zijn we toch stiekem heel dichtbij, althans zo lijkt het!
    Wij zijn echt heel erg trots op jou en we kunnen zien en opmerken dat je enorm geniet van je tocht.
    Veel plezier en reisgenot verder en tot gauw weer, dikke kus van Felice en de jongens

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ha die Frans, hopelijk heb je net zo goed weer als hier in Zeeland. Geniet van je tocht vandaag en reis de zon tegemoet. Morgen vertrek ik vanaf Rdam naar Biarritz. Hoe is jou route in Esp? Ik loop via Irun de Kustroute. Groet en tot later Chris

    BeantwoordenVerwijderen
  3. Hallo Frans

    Hopelijk kun je de regen nu achter je laten en heb je nu echt goed fietsweer tot aan de finish!
    Is in Nederland ook niet echt je van het maar dat is voor jou nu ff niet aan de orde!
    Volg je blog nog steeds en "slurp" je verhaal helemaal naar binnen, is zodanig inspirerend dat ik zelf als soort van afsluiting voor pensioen er aan denk om dit idem te gaan doen, enfin met jouw ervaring als leidraad zullen we nog wel eens bijkletsen.
    Heel veel inspirerend fietsgenot nog toegewenst en ik kijk met spanning uit naar je "verslagen" en foto's wat dat is de slagroom op je verhalen....

    Grt Jan Peeters uit Linne

    BeantwoordenVerwijderen
  4. Hallo Frans,
    Ww volgen je nog elke dag, prachtig langs deLot 2 jaar geleden een dikke 100 km langs de Lot gefietst. Met pinkseren rijden dus niet fietsen we naa Puy l'Evigue. Om wat "black wine" te kopen daar staat dat gebied om bekend. De druif heet malbec of kot.
    We merken dat niet alles even gemakkelihk gaat. Wat de kilometers aan gaat ben ik de tel kwijt. Ikverwacht dat je rond 1250 zit. Klopt dat in Lectoure?
    op naar Tarbes ga je nog in lourdes langs of fiets je naar oloron- of st. Jean pied de port.
    De laatste grensovergang is niet zo stijl.
    We horen het wel van jouw. Weserom veel succes en hopelijk goed weer.
    Louis en Annemie oet Haor.

    BeantwoordenVerwijderen