donderdag 24 mei 2012

Dag 26 24 mei

Hallo volgers,lezers,vrienden van mijn blog,

Het is nu 16.15 uur en al op de eindbestemming vandaag Villafranca del Bierzo.Dit dorpje bewust gekozen om de naam want het is niet bus komt zo maar bier komt zo.Er zijn helaas volgers die menen dat deze pelgrimstocht alleen uit wijn en bier drinken echter dan moet ik jullie teleurstellen.
Het is harde labeur met een vleugje charme en genegenheid voor de medemens.
Toen wij vanmorgen uit Astorga vertrokken hebben wij onze inwendige mens goed aangevuld met een tortilla ,yoghurt en brood met zoet onze tank was tot aan de rand vol.
Kom maar op Cruz del Ferro en het begint al direct na het verlaten van Astorga met klimmen.In Rabanal nog even een stempeltje gepakt ons ontdaan van kledingstukken en helm en aan het vervolg van de klim
begonnen.Het viel mij buiten gewoon mee deze klim waarvan het laatste gedeelte een percentage van 10 % heeft en ik had behoorlijk in de reserve gereden want ik dacht er komen nog verschrikkelijke stukken.
Boven gekomen moest mijn steentje met kaartje neer leggen.
Daarna een heerlijke afdaling met een tussenstop in het dorpje El Acebo waar we weer een beetje bij hebben getankt.
May je hebt volledig gelijk prachtig en ik heb genoten.De afdaling verder naar
Ponferrada een heel mooie stad echter ons niet lang opgehouden.
We willen nog een eind verder zodat we morgen al voor de volgende pas staan de Cebreiro ruim 30 km lang dis morgen nog erg zwaar.
Voor we Cacabelos en Villafranca de Bierzo bereiken kregen wij toch nog een paar pittige stukken voor de kiezen echter deze ook getrotseerd.
Na verzorging en was doen wij ons nu tegoed aan het bier komt zo en wel Amstel normaal noem ik het paardenzeik maar hier is jet goed te drinken zelfs lekker.
Ik ga nu mijn was ophangen zodat hij nog lekker droogt in het zonnetje en. Even uitblazen mag het !


Francesco peregrino Santiago



- Posted using BlogPress from my iPad


Foto vanuit terras albergue Astorga






Onderweg naar de Cruz del Ferro



Insmeren is nodig



Even rusten



Daar ligt hij in verte




Hier zit mijn steentje en visitekaartje



Het ijzeren kruis waar iedereen iets achterlaat



Molinaseca



Ponferrada



Dorpje voor onze eindbestemming Cacabelos

Location:Villafranca del Bierzo

2 opmerkingen:

  1. Hallo frans, proficiat met dat topje volgens jouw, wij vonden het toch pittig
    Maar ja ervaren renners pakken dat even
    Neem na de cebrero wel de mooiste weg via sarria en dan niet via de hoofdroute naar santiago volg het boekje velen vinde dan dat ze de snelste route moeten nemen.
    Buen camino louis annemie

    BeantwoordenVerwijderen
  2. Ola pergerino Francesco,

    wat een prachtige rit vandaag. Cruz de Ferro, zo'n beetje de kers op de slagroomtaart (vond ikzelf). dan die afdaling, Molinaseca, Ponferrada... en dan aan het BIER,ZO. Proost. Dik verdiend.
    En dan morgen: drie passen en dan het groene Galiciƫ binnen. De laatste 200 km, stevig op en af. Zoiets als de Ardennen. Weet je dat alvast.
    Maar als ik de buienradar mag geloven blijft het gelukkig droog, en niet te heet. Alles aanwezig voor een geweldig slot van een fantastische pelgrimstocht. Je hebt ons al die tijd hier lekker bezig gehouden... ook wij hebben genoten.

    Voor de laatste drie dagen uiteraard ook BUEN CAMINO!

    May, gepensioneerd Caminopelgrim.

    BeantwoordenVerwijderen